    Subject: Re: Digital Oscilloscope Kit DSO062
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Sun, 16 Oct 2016 14:29:23 +0200

    W dniu 2016-10-15 o 18:52, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    h=base-relevance-ele-1-1-1013&search_scope=category-
    67212&string=Hantek%206022BE

    > Coś podobnego sprzedaje Conrad. Niewykluczone, że to jest to samo.
    > Katastrofa, wyrzucone pieniądze. Brak dzielników na wejściu, zmiana
    > czułości realizowana "zoomem cyfrowym", w konsekwencji zmniejszenie
    > rozdzielczości, 20 MHz to hurraoptymizm, można na tym oglądać przebiegi
    > o częstotliwości góra kilkuset kHz.

    Zajrzałem do środka, jest to bardzo proste. Na płytce jest napis DSO6022
    ver. 1.00.2, na obudowie jest Volfcraft DSO-2020USB :-)
    Co ciekawe, jest tam miejsce do wlutowania gniazda zasilającego.
    Zrobiłem to w nadziei, że zmniejszy to zakłócenia. Bingo! Różnica jest
    kolosalna, daje się coś zobaczyć!
    Uwagi:
    1. Jest tylko DC coupling.
    2. Na wejściu są diody limitujące sygnał od zera do około 4V. Ponieważ
    na wejściu jest opornik 9M, po podłączeniu wyższego napięcia sygnał jest
    cięty i nic nie wybucha. Z tym wyższym napięciem jednak bym uważał,
    opornik jest 0604.
    3. Nie ma izolacji galwanicznej USB, masa komputera jest połączona z
    masą przystawki.
    4. Sygnał 1MHz wygląda nawet dość fajnie, powyżej 2MHz robi się sieczka.
    5. Sygnał 50mV 1kHz wygląda przyzwoicie, przy mniejszym sygnale szum
    jest duży.
    6. Soft jest strasznie prymitywny, nie ma scrolla, nie ma zoomu, nie ma
    suwaków, nie ma uśredniania, nie ma możliwości zachowania danych w pliku
    txt. Co gorzej, wiesza się.
    Niemniej jednak:
    1. Konstrukcja jest solidna.
    2. Na płytce jest miejsce na gniazdo zewnętrznego wyzwalania, według
    danych z netu to działa. Ale trzeba się zastanowić, czy je wlutowywać,
    ścieżka od gniazdka idzie do nóżki mikrokontrolera, żadnego bufora,
    nawet diody ograniczającej.
    3. Wbrew mojej poprzedniej opinii, to działa i może być użyteczne.
    Koniecznie jednak trzeba dorobić zewnętrzne zasilanie.
    No to masz nad czym myśleć :-)

    P.P.