    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Diody nadawcze do słuchawek bezprzewodowych?
    Date: Wed, 15 Apr 2015 17:05:31 +0200

    Am 15.04.2015 um 15:52 schrieb rageofhonor:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:4920020755$20150415154521@squadack.com...

    > Nie jest istotna dlugość fali by odbiornik w słuchawkach odebrał sygnał
    > dźwiękowy

    Nie za bardzo. Trochę, bo odbiornik może być dopasowany. Jak te diody
    widzisz conieco na czerwono, to są to diody z przedziału 850-880nm i
    będzie pasowało. Możesz wziąć dowolne z diod nadawczych o tej długości
    fali. Na przykład SFH485. Jak w nadajniku jest tych diod więcej (nie
    znam słuchawek), to musisz wymienić wszystkie, by miały podobne
    parametry. Inaczej albo będzie działać niespecjalnie, albo trafi je po
    kolei szlag.

    A bliską podczerwień widzą prawie wszyscy. Testowałem diody LED-IR do
    usranej śmierci. W sumie chyba 50 osób było testowanych i tyle samo
    różnych diod. 880nm widzieli wszyscy w ciemności, jakieś 70% w normalnym
    oświetleniu już przy gęstości mocy rzędu 100mikroW/cm^2. Diody 940nm
    widziała połowa po 10minutach adaptacji w ciemności przy gęstości mocy
    rzędu 1mW/cm^2. Jedyne, czego prawie nikt nie widział, to światło
    monochromatycznych LEDów (struktura laserowa w obudowie LED, światło
    monochromatyczne, ale nie koherentne) 905 do 920nm. Niestety nie mogłem
    ich użyć, bo oświetlały do dupy. Można porównać do oświetlenia ulicy
    światłem sodowym. 50 shades of gray ;-)

    Waldek