  • 1. Data: 2015-04-15 12:11:26
    Temat: Diody nadawcze do słuchawek bezprzewodowych?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Czy spotkał się ktoś z diodami nadawczymi do słuchawek Philips które świecą
    na czerwono a dodatkowo nadają w UV (tak jak piloit od TV).
    Sygnalizacją włączenia nadajnika są świecące diody a patrząc przez kamerę
    widać kolor fioletowy.

    Co to są za diody i gdzie coś takiego można dostać?

    Słuchawki Philips SBC HC205

  • 2. Data: 2015-04-15 14:01:17
    Temat: Re: Diody nadawcze do słuchawek bezprzewodowych?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 15 Apr 2015 12:11:26 +0200, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:
    > Czy spotkał się ktoś z diodami nadawczymi do słuchawek Philips
    które świecą
    > na czerwono a dodatkowo nadają w UV (tak jak piloit od TV).

    Pilot nadający w UV?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-04-15 14:06:25
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.04.2015 um 12:11 schrieb rageofhonor:
> [...]
    > kamerę widać kolor fioletowy.
    >
    > Co to są za diody i gdzie coś takiego można dostać?

    Piloty TV nadają w podczerwieni. Są diody IR+Red z 3 wyprowadzeniami,
    ale dość drogie. Taniej wychodzi normalna dioda nadawcza IR z
    przezroczystą obudową i koło tego SMD czerwona jako kontrolka.

    Diody czerwone + IR + niebieskie + UV też są. Nawet dużej mocy (100W).
    Najczęściej używane do hodowli kwiatków w domu ;-)

    Waldek

  • 4. Data: 2015-04-15 15:23:38
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Diody czerwone + IR + niebieskie + UV też są. Nawet dużej mocy (100W).
    > Najczęściej używane do hodowli kwiatków w domu ;-)

    Coś niepoprawnie napisałem.

    Diody te wewnątrz swiecą lekko na czerwono gdy nadajnik jest włączony
    Dodatkowo nadają w IR sygnał dźwiękowy.
    Gdy popatrzy się przez aparat czy telefon komórkowy świecą na fioletowo tak
    jak w przypadku pilota telewizyjnego.
    Diody te mają 2 nóżki i są przeźroczyte ok 5 mm

  • 5. Data: 2015-04-15 15:34:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak jak w przypadku pilota telewizyjnego.
    > Diody te mają 2 nóżki i są przeźroczyte ok 5 mm
    Może to są zwykłe diody IR.
    Diody oświetlające IR w niektórych kamerach świecą lekko na czerwono.
    P.G.

  • 6. Data: 2015-04-15 15:43:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Wednesday, April 15, 2015, 2:06:25 PM, you wrote:

    [...]

    > Diody czerwone + IR + niebieskie + UV też są. Nawet dużej mocy (100W).
    > Najczęściej używane do hodowli kwiatków w domu ;-)

    Raczej kwiatostanów :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-04-15 15:45:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello rageofhonor,

    Wednesday, April 15, 2015, 3:23:38 PM, you wrote:

    [...]

    > Coś niepoprawnie napisałem.
    > Diody te wewnątrz swiecą lekko na czerwono gdy nadajnik jest włączony

    Pogratulować wzroku - widzisz bliską podczerwień :)

    > Dodatkowo nadają w IR sygnał dźwiękowy.
    > Gdy popatrzy się przez aparat czy telefon komórkowy świecą na fioletowo tak
    > jak w przypadku pilota telewizyjnego.

    Bo tak to filtrują filtry matrycy.

    > Diody te mają 2 nóżki i są przeźroczyte ok 5 mm

    Normalne diody IR.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2015-04-15 15:52:32
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    wiadomości news:4920020755$20150415154521@squadack.com...
> [...]
    >
    > Wednesday, April 15, 2015, 3:23:38 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pogratulować wzroku - widzisz bliską podczerwień :)

    Nie jest istotna dlugość fali by odbiornik w słuchawkach odebrał sygnał
    dźwiękowy

  • 9. Data: 2015-04-15 17:02:08
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2015 14:06:29 UTC+2 użytkownik Waldemar napisał:

> [...]
    >
    > Diody czerwone + IR + niebieskie + UV też są. Nawet dużej mocy (100W).
    > Najczęściej używane do hodowli kwiatków w domu ;-)

    Jeśli to chodzi o kwiatki z których liści później robi się wesołe papierosy to
    poproszę o dane tych diod.

  • 10. Data: 2015-04-15 17:05:31
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.04.2015 um 15:52 schrieb rageofhonor:

> [...]
    > wiadomości news:4920020755$20150415154521@squadack.com...

    > Nie jest istotna dlugość fali by odbiornik w słuchawkach odebrał sygnał

    Nie za bardzo. Trochę, bo odbiornik może być dopasowany. Jak te diody
    widzisz conieco na czerwono, to są to diody z przedziału 850-880nm i
    będzie pasowało. Możesz wziąć dowolne z diod nadawczych o tej długości
    fali. Na przykład SFH485. Jak w nadajniku jest tych diod więcej (nie
    znam słuchawek), to musisz wymienić wszystkie, by miały podobne
    parametry. Inaczej albo będzie działać niespecjalnie, albo trafi je po
    kolei szlag.

    A bliską podczerwień widzą prawie wszyscy. Testowałem diody LED-IR do
    usranej śmierci. W sumie chyba 50 osób było testowanych i tyle samo
    różnych diod. 880nm widzieli wszyscy w ciemności, jakieś 70% w normalnym
    oświetleniu już przy gęstości mocy rzędu 100mikroW/cm^2. Diody 940nm
    widziała połowa po 10minutach adaptacji w ciemności przy gęstości mocy
    rzędu 1mW/cm^2. Jedyne, czego prawie nikt nie widział, to światło
    monochromatycznych LEDów (struktura laserowa w obudowie LED, światło
    monochromatyczne, ale nie koherentne) 905 do 920nm. Niestety nie mogłem
    ich użyć, bo oświetlały do dupy. Można porównać do oświetlenia ulicy
    światłem sodowym. 50 shades of gray ;-)

    Waldek