  • 1. Data: 2009-01-06 13:47:58
    Temat: Re: Diody oswietleniowe LED
    Od: "abrakadabra" <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "rzymo" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    > [...]
    > Diody są Tobie potrzebne do jakiejś latarki, czy w innym celu? Pytam,
    > gdyż może warto pomyśleć o użyciu tzw. diod mocy (Cree Q5/
    > R2+kolimator), któe mogą być zasilane 1A i wyżej (oczywiście z
    > odpowiednim chłodzeniem).

    Diody służą do nocnego oświetlenia kuchni. Są włączone cały czas i zasilane
    z ładowarki od komórki. Przy takim małym poborze mocy nie opłaca mi się
    robić wyłącznika reagującego na oświetlenie. Kilka dni temu kupiłem diodę 1
    W (10 zł.) nie znanego producenta. Zasiliłem ją prądem 0,25 A i do dzisiaj
    świeci jak należy.