  • Data: 2018-08-13 22:30:10
    Temat: Re: Dlaczego dominuje canvas nad svg?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-13 o 09:31, Roman Tyczka pisze:

    > Dlaczego niby tak? W Windows GUI jest też rysowane na canvasie, też
    > bitmapowo a nie wektorami. Gdy masz takie 100 prostokątów narysowane i
    > chcesz jeden przesunąć to przerysowujesz tylko obszar na którym jest ten
    > prostokąt, a nie cały canvas.

    Jasne, lecz teraz bardziej realistyczny schemat działania. Trudno
    przewidzieć jaki fragment bitmapy będzie modyfikowany. Jest jakaś gra,
    leci chmurka, użytkownik oddziałuje na jakieś elementy tego obrazu,
    słowem: dzieje się. Jak teraz decydować jakie obszary cache'ować i
    odrysowywać? Zadanie wydaje się niewykonalne. W canvas masz funkcje save
    i restore. Musisz zadecydować co jest statyczne a co nie. W dodatku
    ginie w tym informacja o z-order więc cacheowanie czegokolwiek jest
    pozbawione sensu w bardziej złożonych sytuacjach niż np. rysowanie wykresu.

    > I na czym polega akceleracja SVG?

    Np. na użyciu "transform" i pochodnych.

    http://serversideguy.com/2018/04/30/can-svg-animatio
    ns-use-less-cpu/

    Mam głównie na myśli nie dbanie o redraw fragmentów grafiki lecz o
    całość animacji, w której trudno przewidzieć co się rusza a co jest
    statyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek