  • 1. Data: 2013-11-26 00:40:35
    Temat: Dlaczego step-up l6920db ma wyższy Iq
    Od: Marek <f...@f...com>

    Zrobiłem kilka układów z wykorzystaniem tej przetwornicy step-up i
    męczy mnie jeden problem. We wszystkich kombinacjach (płytka stykowa,
    różne pcb) Iq wacha się między 30uA a 40uA. Datasheet deklaruje (dla
    Vout 3.3V i FB=1.4V) max Iq 12uA. Schemat jest identyczny jak na 1
    stronie datasheeta. Jako C1 C2 użyłem mlcc, ale testowałem ze
    zwykłymi elektrolitami oraz z tantalowymi - rodzaj kond. nie wpływał
    na Iq więc zostawiłem mlcc.
    Z czego może wynikać taki "rozjazd" Iq z tym co podaje producent?
    A może są inne godne polecenia step-up'y (Vin 1V, Vout 3.3V) z
    bardzo małym Iq (<10uA)?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-11-26 11:59:33
    Temat: Re: Dlaczego step-up l6920db ma wyższy Iq
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > tantalowymi - rodzaj kond. nie wpływał na Iq więc zostawiłem mlcc.
    > Z czego może wynikać taki "rozjazd" Iq z tym co podaje producent?

    Na pewno dobrze zmierzyłeś Iq ?
    Nie widzę definicji Ii.
    Ii=0 rozumiem jako konieczność odłączenia dławika.
    P.G.

  • 3. Data: 2013-11-26 12:17:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, November 26, 2013, 11:59:33 AM, you wrote:

    > Na pewno dobrze zmierzyłeś Iq ?
    > Nie widzę definicji Ii.
    > Ii=0 rozumiem jako konieczność odłączenia dławika.

    Moim zdaniem wystarczy wymuszenie całkowitego wyłączenia przetwornicy
    poprzez podanie na FB napięcia sporo wyższego od progowego. Tu podaje
    się napięcie na FB=1.4V a progowe wynosi 1.23V.

    Bardzo często myli się prąd "cichy" z prądem zasilania bez obciążenia
    a to nie to samo w przetwornicy. W końcu dzielnik napięcia dla FB
    też potrzebuje swojej porcji mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-11-26 12:57:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:331273924.20131126121719@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    > poprzez podanie na FB napięcia sporo wyższego od progowego. Tu podaje
    > się napięcie na FB=1.4V a progowe wynosi 1.23V.

    Rzuciłem okiem na pierwszy schemat i na Fig 5 (dzielnik na zewnątrz) w:
    http://www.st.com/st-web-ui/static/active/en/resourc
    e/technical/document/datasheet/CD00055960.pdf
    i uznałem, że progowe jest 3V3 (i to był błąd).
    P.G.

  • 5. Data: 2013-11-26 13:04:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, November 26, 2013, 12:57:36 PM, you wrote:

    > Rzuciłem okiem na pierwszy schemat i na Fig 5 (dzielnik na zewnątrz) w:
    > http://www.st.com/st-web-ui/static/active/en/resourc
    e/technical/document/datasheet/CD00055960.pdf
    > i uznałem, że progowe jest 3V3 (i to był błąd).

    Cały zamęt wynika prawdopodobnie z tego, że warunki są co najmniej
    dziwne - dla napięcia wyjściowego 3.3V używa się wewnętrznego
    dzielnika napięcia i wtedy nie mamy wpływu na napięcie FB (FB
    podłączone do wyjścia) a warunki pomiaru Iq wskazują na "ręczne"
    sterowanie FB :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-11-26 13:14:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:238097215.20131126130416@pik-net.pl.invalid...

> [...]
    > dzielnika napięcia i wtedy nie mamy wpływu na napięcie FB (FB
    > podłączone do wyjścia) a warunki pomiaru Iq wskazują na "ręczne"

    Ogólnie karty katalogowe ST wydają mi się zawsze takie trochę "po łebkach"
    (tej się dokładnie nie przyglądałem - mam co innego do roboty). Jak kiedyś
    analizowałem dla których LDO mogę dać ceramika na wyjściu to wszystkie karty
    ST milczały na ten temat - tak jakby w ich produktach ten problem nie
    istniał.
    P.G.

  • 7. Data: 2013-11-26 21:25:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 26 Nov 2013 13:04:16 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > dzielnika napięcia i wtedy nie mamy wpływu na napięcie FB (FB
    > podłączone do wyjścia) a warunki pomiaru Iq wskazują na "ręczne"

    Czyli wniosek jest taki, że "ten typ tak ma"? Szkoda, chcę go użyć
    jako źródło zasilania (poprzez NiMH aaa) sterownika 7seg. lcd, więc
    jak najmniejszy prąd "własny" jest bardzo pożądany...

    --
    Marek

  • 8. Data: 2013-11-26 21:52:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    Tak btw. znalazłem inny step-up:

    http://www.ams.com/eng/Products/Power-Management/DC-
    DC-Step-up-Converte
    rs/AS1323

    Ale oczywiście cena przesyłki średnio opłacalna przy pojedynczych
    sztukach :(

    --
    Marek