    From: Stanisław Halik <w...@t...lain.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Dlaczego zablokowany?
    Date: Sun, 5 Mar 2006 00:57:07 +0100 (CET)

    Neas <n...@n...invalid> wrote:

    > [...] priorytetem powinna być zwykła dbałość o nie umieszczanie
    > własnego adresu bezpośrednio w usenecie, na stronach www i w podobnych
    > miejscach.

    to tylko 'security by obscurity'. niektóre spamtrapy mogą być
    przetworzone przez regexpy i inne algorytmy, reszta może być z
    łatwością 'rozszyfrowana' w bardzo krótkim czasie przez człowieka.

    tak czy inaczej, nie podoba mi się taka wizja, chcąc odpisać komuś na
    wiadomość news prywatnie, musiałbym czasem poświęcić chwilę na
    zdekodowanie krzaków w spamtrapie, pozamieniać litery. a czasem nie móc
    odpisać wcale, bo adres w żadnej formie nie jest podany.

    według mnie trzeba walczyć 'ramię w ramię' ze spammerami. kiedy zaczęli
    zniekształcać wyrazy w wiadomościach, trzeba było mieć wymyślniejsze
    regexpy. kiedy podawali same linki, URIBL załatwiło sprawę, wspomagane
    wykrywaniem ilości obrazków i hateemela w porównaniu do tekstowej
    treści. to jest proces, nie ma satysfakcjonującego ostatecznego
    rozwiązania.

    w każdym razie, standardowe metody mają tę przewagę, że nie wymagają
    aktywnego zaangażowania właściciela skrzynki i stosowania przez niego
    metod prewencji, jedynie jego zgody na stosowanie tych metod.

    oby nie doszło do paranoi typu 'nie podam ci mojego adresu email, bo
    pewnie jesteś spammerem' :))

    --
    Salad a firm's own make; limpid red beet soup with cheesy dumplings in the
    form of a finger; roasted duck let loose; beef rashers beaten up in the