eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Data: 2017-01-12 14:04:42
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    .
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >100A by wystarczyło... teoretycznie przy 50Ah powinno starczyć na 30
    >minut.

    Teoria w tym miejscu zawodzi, tzn przechodzi na wyzszy poziom - przy
    duzych pradach jest znacznie krocej.

    To sie nazywa efekt ... wylecialo mi z glowy, bodajze PL pierwsze
    litery nazwiska.

> [...]
    >do
    >UPS-a, ale na razie stoi przed domem podłączony na stałe do
    >podtrzymania.

    >On był dziwny. Odpalał bez problemu, ale raz miałem sytuację, że
    >robiłem
    >coś przy samochodzie, radio grało i po ok. 40 minutach takiego grania
    >zaczęło padać. Próbuję odpalić samochód - trup. Mierzę - nie pamiętam
    >ile
    >wyszło, ale mało, rozładował się. Naładowałem i nie było więcej
    >problemów,
    >ale nie chciałem ryzykować, więc kupiłem nowy.

    Normalne - zuzyl sie, i prad rozruchowy jeszcze ma, a pojemnosci juz
    nie.
    Trzeba bylo oddac, bo nie jest warty 30 zl.

    >Zerknij w posta niżej - kupiłem taką 300W i nie grzeje prawie w ogóle
    >:(

    300W cos tam grzeje - zarowki 300W lepiej nie dotykac, nawet 100W
    parzy ...

    >Zastanawiam się też, jak włączać tą nagrzewnicę, przy 1kW to prawie
    >90A.
    >Chyba tylko przekaźnik od rozrusznika by się do tego nadawał.

    Tam nie ma przekaznika, to jest czesc rozrusznika.

    J.