eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Thu, 12 Jan 2017 14:45:59 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1jTd6apcrIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1fTd6ahlsIqvqNv8%gof@news.chmurka.net> <e...@m...uni-berlin.de>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 12 Jan 2017 14:45:59 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="25824";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1484232360; bh=mPKxsGW9Yazs9d9ADg8aBlTi42k=;
    h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
    User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=E0/GtV2usiK5qvXjKL1ztUBAksVJ9sHaHddSDV7Mih7oedEg5b3y1WtXlJpoAW3u4
    96zQjwAH7U4udIBYOPb2mfOcZrLM+eiZO4f791N829xoIlD4MnqBdwSgovzpq89I2C
    JXtkN73fZs5UC/VhFjaWDxOZCI0QUEYMHQVRM8Hk=RM8Hk=
    Cancel-Lock: sha1:Cp/9gr8phxNC7tZbN8rEni2ktW0=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:710928
    [ ukryj nagłówki ]

    Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    >> Jak ze starym nie wyjdzie, to kupię nowy... zawsze to mniej pieniędzy, niż
    >> Webasto.
    >
    > Nie wiem, ile nagrzejesz. Przyjmując pełny, dobry akumulator naładowany
    > do 100% i wycyckanie go do zera masz <0.7kWh, czyli 15 minut farelki.
    > Praktycznie, by akumulator przeżył <5 minut. Samochodu tym nie nagrzejesz.

    Skąd taka różnica (15 vs 5)?

    Tak naprawdę żeby mieć jakiś konkret, trzebaby wrzucić do samochodu
    termometr z rejestracją pomiarów (nawet sklecić coś prostego na AVR i
    DS18B20, ewentualnie zwykły termometr i kamerka), farelkę 1kW z 230V,
    zrobić z tego wykres i będzie można oszacować, ile kWh będzie potrzeba
    przy jakiej temperaturze otoczenia (czyli też początkowej), żeby nagrzać
    samochód chociażby do 5 stopni (bo to chyba moje minimum komfortu, o 10
    stopniach nie marzę)... da się to zrobić i chyba w wolnej chwili to
    zrobię, żeby w ogóle wiedzieć, czy akumulator ma choćby minimalną szansę
    cokolwiek dać, czy to zupełnie nie ta skala.

    >> Palnik brał benzynę z baku?
    >
    > Tak. A czasem tak skutecznie ogrzewał, że sąsiednie samochody też się
    > spaliły ;-) (2x własnoocznie widziałem).

    Skuteczny :) Czemu, coś się rozszczelniło i benzyna zaczęła się palić poza
    miejscem przeznaczonym?

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: