eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Data: 2017-02-25 01:32:28
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Jakiego rzędu wielkości prąd można ciągnąć z akumulatora samochodowego
    > przez dłuższy czas (kilkanaście minut lub do momentu, gdy napięcie za
    > bardzo spadnie i aku będzie uznany za rozładowany) bez ryzyka pożaru,
    > wybuchu lub innych fajerwerków? Żywotność aku to dla mnie drugorzędna
    > kwestia.

    Odświeżę trochę ten temat.

    1. Jakiego czasu pracy należy oczekiwać od zdrowego akumulatora 45Ah,
    jeżeli obciążymy go prądem 45A? Chodzi o rząd wielkości - godzina to
    nie będzie, ale ile - pół, 15 minut?

    2. Czy z akumulatora 45Ah możemy długotrwale pobierać 90A bez ryzyka
    uszkodzenia?

    Pytam, bo mój (zużyty) wytrzymał 12 minut i padł (napięcie pod obciążenem
    spadło do 8V, bez obciążenia wróciło do 12.2V), ale nie dał pełnego prądu
    na nagrzewnicę - po podłączeniu nagrzewnicy poszło 67A, ale szybko spadło
    do 48A, a potem w ciągu tych 12 minut do 44A.

    W każdym razie nagrzewnica elektryczna od Citroena C5, 1kW, taka jak
    polecona przez Tomasza, kosztowała mnie 10 zł + wysyłka:

    http://allegro.pl/show_item.php?item=6652099066

    Pozytywne jest w niej to, że ma jeden gruby przewód masowy, ale trzy
    grzałki w środku, każdą na osobnym przewodzie plusowym, więc można
    sterować trzema przekaźnikami samochodowymi. Do tego dwa wentylatory
    komputerowe 80mm, założone na nagrzewnicę, i nagrzewnica gotowa.

    Tomasz - mierzyłeś prąd swojej nagrzewnicy na zdrowym akumulatorze?

    --
    http://www.chmurka.net/