eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Data: 2017-02-25 10:27:14
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 25 Feb 2017 00:32:28 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
    > 1. Jakiego czasu pracy należy oczekiwać od zdrowego akumulatora 45Ah,
    > jeżeli obciążymy go prądem 45A? Chodzi o rząd wielkości - godzina to
    > nie będzie, ale ile - pół, 15 minut?
    >
    > 2. Czy z akumulatora 45Ah możemy długotrwale pobierać 90A bez ryzyka
    > uszkodzenia?

    Dlugotrwale to nie bedzie - sam widzisz - minuty :-)

    Dalej - akumulatorowi "rozruchowemu" glebokie rozladowania szkodza.
    Wiec wykonczysz go szybko - nie dlatego, ze 90A mu szkodzi, tylko
    iloscia cykli.

    > Pytam, bo mój (zużyty) wytrzymał 12 minut i padł (napięcie pod obciążenem
    > spadło do 8V, bez obciążenia wróciło do 12.2V), ale nie dał pełnego prądu
    > na nagrzewnicę - po podłączeniu nagrzewnicy poszło 67A, ale szybko spadło
    > do 48A, a potem w ciągu tych 12 minut do 44A.

    Rozladuj zarowka - na moj gust to on juz sporo zuzyty.
    Napiecie by warto kontrolowac - cos za duzy ten spadek pradu,
    nagrzewnica nie zwiekszyla oporu ?
    Czy nierowna pojemnosc cel ...

    J.