eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.net!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Sat, 25 Feb 2017 18:56:23 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1dTd9v8doI6ecNv8%gof@news.chmurka.net>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <1bTd9t74hI6ecNv8%gof@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 25 Feb 2017 18:56:23 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="1646";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1488048983; bh=VT/p4Jg7MHmibWqty3QJZ8HFHb4=;
    h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
    User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=Ltll8akiOcciTnIcBTuQPhxPp9ZIBFhhhFKDv+A/jwarWHq6udPchhm/5jQe9ozTX
    /gTNjfivwpLpueyKQ8MyoSBMHdMXS+3pGP+VSBt7O3j/rQKSsp5TZDvPpBb8smnVSr
    W1f3J1qHD1D3mMRsLzsdgGxyAXoS1q5U8g1m064k=m064k=
    Cancel-Lock: sha1:CYGOLcPDX0k3u++A95JWML4zdnc=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:713549
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >> 2. Czy z akumulatora 45Ah możemy długotrwale pobierać 90A bez ryzyka
    >> uszkodzenia?
    >
    > Dlugotrwale to nie bedzie - sam widzisz - minuty :-)

    Na starym akumulatorze :)

    > Dalej - akumulatorowi "rozruchowemu" glebokie rozladowania szkodza.
    > Wiec wykonczysz go szybko - nie dlatego, ze 90A mu szkodzi, tylko
    > iloscia cykli.

    Ile cykli mniej więcej taki akumulator wytrzyma?

    >> Pytam, bo mój (zużyty) wytrzymał 12 minut i padł (napięcie pod obciążenem
    >> spadło do 8V, bez obciążenia wróciło do 12.2V), ale nie dał pełnego prądu
    >> na nagrzewnicę - po podłączeniu nagrzewnicy poszło 67A, ale szybko spadło
    >> do 48A, a potem w ciągu tych 12 minut do 44A.
    >
    > Rozladuj zarowka - na moj gust to on juz sporo zuzyty.
    > Napiecie by warto kontrolowac - cos za duzy ten spadek pradu,
    > nagrzewnica nie zwiekszyla oporu ?

    Hmm, w sumie... jakby nie patrzeć, to PTC...

    Podłączyłem z ciekawości na chwilę do aku w samochodzie (kupiony rok temu,
    zawsze naładowany, często jeżdżony, ogólnie w dobrym stanie) i było to
    samo. Może ta nagrzewnica jest przystosowana do pracy pod alternatorem
    (14.5V), a nie pod akumulatorem?

    Tak sobie liczę i wychodzi, że przy tym oporze, przy 14.5V powinno być
    60A, czyli 877W, a przy 14.8V aż 914W. Bliżej 1kW.

    Swoją drogą szukałem trwałego połączenia miedzianego przewodu z miedzianym
    drutem, którego używałem jako bocznika, skręciłem je ze sobą stalową śrubą
    i paroma podkładkami i spadek na tym połączeniu był ogromny, na tyle duży
    że to jego użyłem jako bocznika (ale pożyczyłem potem amperomierz cęgowy
    i zmierzyłem nim dla pewności, wyszło to samo).

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: