  • 11. Data: 2013-08-14 19:22:15
    Temat: Re: Dlugowiecznosc - ilosc cykli ladowania - baterii w smartfonach ?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-14 10:36, J.F. pisze:

    > Ale to bylo, minelo, zapomnij.

    A co tutaj zapominać?

    > Zapewnisz ze bateria w jakimkolwiek nowym wyrobie wytrzyma 5 lat?
    > A choc 4 ? To lepiej zeby byla wymienna.

    Dlaczego miałby cokolwiek zapewniać? No i co to znaczy nowy?
    W telefonach da radę, w smartfonach w zależności od eksploatacji.
    Pisałeś o SE:
    "W SE wytrzymalem z bateria ~3 lata. co oznacza ok 300 ladowan."
    W C702 5 lat i dalej żyją. Xperie X8 - ponad 3 lata i jest dobrze.
    Faktem jest, że jedna padła po niecałym roku, ale to różnie bywa.

    > No chyba ze ma te 4 lata gwarancji.

    A ktoś taką gwarancję daje?

  • 12. Data: 2013-08-14 19:57:33
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-14 18:38, Akarm pisze:

    > To na ile dni używania wystarczała bateria w Spectrum? Twierdzisz, że
    > była bardziej długowieczna od produkowanych dzisiaj?

    Nie zanotowano przypadku, żeby Spectrum padł z powodu wyczerpania się
    baterii :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2013-08-14 20:21:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 01:03:32 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    ps.com...

    > Potem, gdy juz poznasz do czego tak naprawde sluzy smartfon
    >
    > to znowu zuzycie baterii Ci sie zwieksza...

    Jestem na tym etapie......

    Przegladajac informacje o nowych modelach patrze na pojemnosc baterii i przestaja
    mnie wtedy zachwycac pozostale parametry.

    > Ja mam iPhone4 juz jakies 3 lata (tak na oko) i bateria trzyma dalej
    >
    > jak trzymala... nie narzekam.

    Przy codziennym ladowaniu?

    > Robisz blad zakladajac ze jesli smartfon nie ma klapki otwieralnej
    >
    > przez uzytkownika to nie mozna mu wymienic akumulatora... mozna.
    >
    > I czesto jest to latwiejsze i tansze niz sie komus moze wydawac.

    Zadzwonilem do LG Polska (bo wlasnie LG G2 w wersji 32GB zaczal mi sie marzyc jako
    przyszloroczny zakup) i podobno mozna pogwarancyjnie w koszcie okolo 100 zl wyslac
    telefon do ich serwisu na wymiane baterii. Luzem (sprawdzalem dla LG swift G E975)
    nie znalazlem w sprzedazy baterii dla samodzielnej wymiany.

  • 14. Data: 2013-08-14 20:26:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 01:09:50 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > parametry baterii, jej pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci
    >
    > rozladowywania?
    >

    > Baterię degraduje rozładowanie, więc żywotność określa się liczbą
    >
    > cykli rozładowań przy których pojemnosc baterii (po kolejnym
    >
    > naładowaniu i rozładowaniu) zmniejsza się do określonego poziomu.
    >
    > Przy ok 250 cykli pełnych rozladowan pojemnosc spada do ok 70%
    >
    > pojemności początkowej.
    >
    > Dobre baterie mogą wytrzymać nawet 1000 cykli, pod warunkiem, że
    >
    > rozładowywanie nie będzie głębsze niż 50%. Przy codziennym
    >
    > korzystaniu (często głębokie rozladowania poniżej 50%) bateria

> [...]

    Znalazlem gdzies na jakims forum notke, ze LG ma baterie litowo-polimerowe wspomagane
    jakimis wlasnymi rozwiazaniami polepszajacymi osiagi.

    Czy baterie lit-pol rowniez wytrzymuja tam malo cykli? Obecnie laduje praktycznie
    codziennie, z tym, ze mam smartfona okolo 10 miesiecy - tak wiec jeszcze ponizej
    podanych cykli.

  • 15. Data: 2013-08-14 20:26:23
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-14 20:21, krzysztofsf pisze:

    > Jestem na tym etapie......
    >
    > Przegladajac informacje o nowych modelach patrze na pojemnosc baterii i przestaja
    mnie wtedy zachwycac pozostale parametry.

    Na chińskich ibejach od paru miesięcy brylują zewnętrzne akumulatory:
    http://www.gadgetsdealer.com/wholesale/power-bank.ht
    ml

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 16. Data: 2013-08-14 20:41:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2013 19:22:15 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > A co tutaj zapominać?

    Ze takie produkty moga byc.
    Moga, ale juz ich nikt nie zrobi.

    I tak prawde mowiac ... swoj "elektroniczny notatnik" przestalem nosic
    odkad telefon moze go zastapic.

    > Dlaczego miałby cokolwiek zapewniać? No i co to znaczy nowy?

    Nowy. Idziesz do sklepu, kupujesz, i nie masz ochoty wyrzucac po 2
    latach, bo bateryjka padla.

> [...]
    > W C702 5 lat i dalej żyją. Xperie X8 - ponad 3 lata i jest dobrze.
    > Faktem jest, że jedna padła po niecałym roku, ale to różnie bywa.

    I o to chodzi. Jedna padla i co zrobiles ?
    A co bys zrobil jakby byla niewymienna ?

    > A ktoś taką gwarancję daje?

    Nie daje i nie ma wymiennych baterii ? A to niech sp*.
    Albo obnizy cene do polowy :-)

    Trzeba byc swiadomym klientem, a nie baranem do strzyzenia.

    J.

  • 17. Data: 2013-08-14 20:41:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 20:26:23 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:

    > Na chińskich ibejach od paru miesięcy brylują zewnętrzne akumulatory:
    >
    > http://www.gadgetsdealer.com/wholesale/power-bank.ht
    ml

    Na Allegro tez.

    Ale nie o to mi chodzi, przynajmniej w normalnym codziennym korzystaniu, w ktorym
    rozmow telefonicznych jest najmniej.

  • 18. Data: 2013-08-14 20:53:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-14 20:26, sqlwiel pisze:

    > Na chińskich ibejach od paru miesięcy brylują zewnętrzne akumulatory:
    > http://www.gadgetsdealer.com/wholesale/power-bank.ht
    ml

    Znane od lat - szczególnie przydatne na rowerze i na pieszych
    wyprawach :)

  • 19. Data: 2013-08-14 21:03:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-14 20:41, J.F. pisze:

    > Ze takie produkty moga byc.
    > Moga, ale juz ich nikt nie zrobi.

    To raczej nie tak...

    > I tak prawde mowiac ... swoj "elektroniczny notatnik" przestalem nosic
    > odkad telefon moze go zastapic.

    No właśnie - wybrałeś taką formę ewolucji. Tak naprawdę nieświadomie :>

    > Nowy. Idziesz do sklepu, kupujesz, i nie masz ochoty wyrzucac po 2
    > latach, bo bateryjka padla.

    Zależy od ceny. Zresztą te "niewymienne" serwis wymienić potrafi.
    Ja wiem, że to nie to samo co zakup chinola na allegrogo
    i własnoręczne przełożenie, ale jak najbardziej można.

    > I o to chodzi. Jedna padla i co zrobiles ?

    Oddałem telefon do serwisu.

    > A co bys zrobil jakby byla niewymienna ?

    Oddałbym do serwisu. Dziwnym trafem "niewymienne" najczęściej są
    wymienne, tylko niekoniecznie zgodnie z Twoim wyobrażeniem.
    Podobnie zrobiłem z laptopem...

    > Nie daje i nie ma wymiennych baterii ? A to niech sp*.

    Baterie są wymienne i serwisy to robią. To że sam tego zrobić
    nie potrafisz to inna kwestia.

    > Albo obnizy cene do polowy :-)

    Bo ponieważ?

    > Trzeba byc swiadomym klientem, a nie baranem do strzyzenia.

    W tym jest sporo prawdy, tylko przekonanie o "świadomości"
    nie zawsze znaczy to samo :>

  • 20. Data: 2013-08-14 21:56:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Aug 2013 12:13:25 GMT, Piotr Karocki napisał(a):
    > Taniej kupic kolejny gigibajt pamieci niz zaplacic programiscie za
    > optymalizacje kodu. Zwlaszcza ze za pamiec zaplaci end user, a za
    > programiste musialaby zaplacic firma ktorej celem jest zysk.
    >
    > Chcesz oszczednego programowania? Zerknij do NASA.
    > * l?dowanie na Ksi?cu
    > zegar 1 MHz, 4 KiB RAM, 74 KiB ROM

    z tym ze wiesz - wtedy wiecej sie nie dalo.
    No i troche brakowalo.

    No i zdjec nie musial kompresowac itd.