  • Data: 2018-08-13 09:14:50
    Temat: Re: Dobra ładowarka do akumulatorków 9V
    Od: BQB <a...@s...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.08.2018 o 22:30, BaSk pisze:
    > o takich wymiarach i knopkach przyłączeniowych, jak na tym zdjęciu (acz
    > na nim to nie aku, lecz bateria):
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/
    Panasonic-PP3-9volt-battery.jpg

    > Pytam o "dobrą" ale gdzieś tam mnie wątpliwości nachodzą, że zbyt długo
    > takiego aku nie po-używam. Bo prymitywne, bez-balansowe rozładowywanie,
    > a potem ładowanie kilku ogniw składowych, szeregowo połączonych, musi
    > prowadzić dość szybko do sytuacji, gdy jedne ogniwka zachowują pełną
    > żwawość, podczas gdy inne ulegają zużyciu, tym szybszemu, w im gorszym
    > są stanie. Stąd też do zespołów ogniw stosuje się balansery, lecz dana
    > dziewięciowoltówka żadnych niezbędnych do balansowania wyprowadzeń nie ma.

    Ja bym Ci polecił ładowarkę modelarską, naładujesz nią nawet akumulator
    samochodowy. Ładuje bez problemów LiFePO4, LiIon, LiPol i ołowiowe.
    Ustawiasz napięcie, prąd i ładujesz. Można ładować bez balansera, czego
    ja nie używam. Może zamiast tego jednego 9V akumulatora użyj np 2-3 18650?