  • Data: 2010-02-18 20:17:10
    Temat: Re: Dobre praktyki
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Tak sobie czytam wątek "BCB Mój ulubiony kod" i muszę się przyznać, że
    > mnie także zdarzało się wklepywać różne cuda w C++ Buildera.
    > Możecie polecić jakieś projekty (chętnie open sourcowe), które zrobiły
    > na Was wrażenie jako wyjątkowo estetycznie i logicznie zbudowane - takie
    > w których dobre praktyki można podejrzeć, a może nawet trochę się ich
    > nauczyć? :-)

    O jakich językach mowa?
    Ja np. jakims sensie się rozwinąłem (ogólnie jako programista) na
    gruncie Javy, jako że w tamtej subkulturze 'dobre praktyki', wzorce
    projektowe mają duże znaczenie. Sporo fajnych rozwijających projektów.

    We wspolnotach innych języków (BCB, PHP) jak zauwazyłeś podobnie, ja też
    dostzregam mało dobrych, a wręcz przewagę antywzorców.
    Nie znaczy to, że każdy javowski jest pozytywnym przykładem.

    Dobór projektu .. hmmm.... to trochę zaleznie od zainteresowań ...
    (merytorycznych czyli finanse, gry, tekst, grafika) i platformowych
    (web, desktop, backend, sieci) itd.