    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dobry statyw
    Date: Mon, 20 Apr 2009 21:55:17 +0200

    "pwz" <g...@d...pl> napisał:

    > Proszę o poradę BiSwK - potrzebny jest mi dobry statyw. Przy czym
    > "dobry" w tym przypadku oznacza, że:
    > 1. Będzie używany _głównie_ do makrofotografii i przy długich czasach
    > naświetlania, więc musi być _bardzo_ stabilny, nie trząść się itp.
    > 2. Raczej nie musi być bardzo lekki, ponieważ do zdjęć w terenie mam już
    > statyw (aluminiowy i lekki, który jednak nie spełnia warunku z pkt. 1.,
    > ponieważ jednak trochę się rusza no i plastikowe mocowania są średnio
    > solidne).
    > 3a. Dobrze by było, aby dał się jak najbardziej złożyć; chodzi o to, aby
> [...]

    Przyjrzyj się statywom serii Benro Explorer (czyli z drugą cyfrą '9' w
    nazwie). Ich podstawową zaletą z punktu widzenia makrofotografii jest
    możliwość obrócenia środkowej kolumny pod dowolnym kątem. Podobne statywy
    robuią też Giottos i Gitzo, ale Benro niewiele się różniąc jakością są
    znacznie tańsze. Osobiście wybrałem węglowego C-197, ale jeśli nie zależy Ci
    na ciężarze to prawdopodbnie dobrym wyborem będzie aluminiowy A-197 lub
    wiekszy i cieższy A-297. Do tego jakaś dobra głowica kulowa - najlkepiej
    taka z oddzielnym pokrętłem do regulacji oporu tarcia poluzowanej kuli (w
    moim przypadku Giottos MH-1301).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)