  • Data: 2017-01-17 14:37:58
    Temat: Re: Doręczenie wyroku nakazowego
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-16 o 22:13, z...@g...com pisze:
    > Cześć.
    >
    > Ponoć kiedyś wymusiłam pierwszeństwo.
    > Ktoś złożył zeznanie na Policję.
    > Byłam dwukrotnie przesłuchiwana na posterunku, były oględziny auta.
    >
    > Teraz dostałam "Doręczenie odpisu wyroku nakazowego", zktórego wynika, że
    uszkodzony został jakiś samochód na szkodę firmy leasingowej.

    > Co zrobić?
    > Płacić kilkaset zł?

    Jeżeli poczuwasz się do winy, to zapłać.
    Jeżeli się nie poczuwasz, to w nieprzekraczalnym terminie złóż sprzeciw
    od wyroku wydanego w trybie nakazowym.

    > Policja przesłuchiwała też kierowcę tamtego auta i świadka, jadącego z nim. Ja
    świadków nie mam.

    > Co mogę ewentualnie stracić, a co zyskać pisząc sprzeciw?

    Możesz stracić dużo czasu i atłasu na sądzenie się. Miałem prostą sprawę
    o stłuczkę, otarcie z lekką rysą na lakierze, żadnych wgnieceń. Było 6
    rozpraw, ciągnęło się to rok.

    > Jak wygląda dowód z kamerki - rejestratora z pojazdu? Może być przedstawiony w
    sądzie?

    Jak sędzia pozwoli, to może.

    > Pytam, bo czasem wyjeżdżam z miejsca parkingowego "po amerykańsku" - czyli
    dojeżdżając do zetknięcia z innym pojazdem, aby mieć więcej miejsca, zwłaszcza, jak
    samochody stoją w odległości takiej, że ciężko przeiść pomiędzy zderzakami. Może o to
    komuś chodzi?

    No i ktoś to nagrał - ?
    Wygląda na to, że lepiej jeździć nie po amerykańsku.