    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dowolna precyzja - Boost?
    Date: Fri, 30 Sep 2016 23:56:04 +0200

    On 30.09.2016 21:16, Piotrne wrote:

    > Są też mniejsze projekty, np. taki:
    >
    > Arbitrary precision package: Arbitrary precision for integers,
    > floating points, complex numbers etc. (...) A collections of 4
    > C++ header files. One for arbitrary integer precision, one for
    > arbitrary floating point precision, a portable complex
    > template<class T> and finally a portable interval arithmetic
    > template<class T>. All standard C++ operators are supported
    > plus all trigonometric and logarithm functions (...)
    > we have been working with number that exceed 10-100 million
> [...]
    ml

    > Całość to jeden właściwy plik .cpp i cztery nagłówkowe.
    >
    > Działa z VisualStudio, ale ma jakieś problemy pod g++.
    > Problemy podczas wykonania - indeks łańcucha poza zakresem itp.
    > Czyli być może zawiera błędy.

    A znasz może jakaś bibliotekę, która udostępnia szerokie
    liczby zmiennoprzecinkowe, zle zafiksowanej długości i zwarte?

    GMP trzyma inta z długośćią liczby (co w tym zastosowaniu
    nie jest potrzebne, bo to argument szablonu) i wskaźnik
    na dane z liczbami. To spory narzut pamięciowy jeśli
    potrzebuję jedynie poczwórnej...szesznastokrotnej precyzji,
    oraz rozwala spójność pamieci przy operacjach macierzowych.

    Nosze się od jakiegoś czasui by coś takeigo napsiać
    (przy okazji mieć kontrolę nad mnozeniem liczb
    różnej precyzji), pewnie wyjmując nieco bebechów z GMP,
    ale być mozę jest gotowiec.

    O double_double i quad_doble wiem.
    CO ciekawe, nie są wcale szybsze nić podobnej precyzji MPFR.

    pzdr
    bartekltg