  • 1. Data: 2017-02-07 14:21:50
    Temat: Re: Droga na bogato
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.02.2017 13:20, J.F. wrote:
    > Albo bedzie drozej, bo "dalismy szanse mniejszej firmie", albo sie
    > zacznie szukanie dojscia do Prezesa po rekomendacje :-)

    No łapówek to nie zlikwiduje, chyba, że za łapówkarstwo będzie grozić
    kulka w łeb na miejscu ;-)

    Nie wiem dlaczego nie wprowadzono jeszcze w PZP zasady, w której na
    starcie skreśla się po 2 skrajne cenowo oferty.
    Tak jest bodaj w DE

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2017-02-07 19:27:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-07 14:21, quent wrote:
    > Nie wiem dlaczego nie wprowadzono jeszcze w PZP zasady, w której na
    > starcie skreśla się po 2 skrajne cenowo oferty.

    I jest jakiś problem aby wystawić wirtualna firmę w celu jej skreślenia?

  • 3. Data: 2017-02-07 19:32:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I jest jakiś problem aby wystawić wirtualna firmę w celu jej skreślenia?

    To by było konieczne przy tak bzdurnym przepisie - przedsiębiorca się
    stara, wystawia najlepszą obiektywnie ofertę, a okazuje się, że jest
    traktowany jak oszust i złodziej, bo quentowi się pomylił przetarg ze
    skokami narciarskimi.

    Do zabezpieczenia realizacji kontraktu na przedstawionych w ofercie
    służy kaucja należytego wykonania umowy (zwykle 10% wartości kontraktu).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2017-02-07 19:35:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-07 19:32, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Do zabezpieczenia realizacji kontraktu na przedstawionych w ofercie
    > służy kaucja należytego wykonania umowy (zwykle 10% wartości kontraktu).

    I to jest jakiś problem dla firmy na 2-gim miejscu aby wstawić wirtualną
    firmę na 1 miejsce z idiotyczną ofertą?

  • 5. Data: 2017-02-08 06:53:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I to jest jakiś problem dla firmy na 2-gim miejscu aby wstawić wirtualną
    > firmę na 1 miejsce z idiotyczną ofertą?

    Problem jest, bo fake'owa firma, to koszt. Ale nie o problemie dyskusja,
    tylko o bezsensowności takiego przepisu.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-02-08 07:54:34
    Od: p...@g...com

    -- I to jest jakiś problem dla firmy na 2-gim miejscu aby wstawić wirtualną
    firmę na 1 miejsce z idiotyczną ofertą?

    wirtualna nie spelnia wymogow formalnych tzn doswiadczenia, referencji, posiadanego
    sprzetu itp w branzy wszyscy sie znaja i pojawienie sie firmy krzaka wywola na bank
    reperkusje ... duze zlecenia ida tylko do duzych firm taka jest zasada

    P.

  • 7. Data: 2017-02-08 12:52:48
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.02.2017 19:27, Sebastian Biały wrote:

    > I jest jakiś problem aby wystawić wirtualna firmę w celu jej skreślenia?

    Każdy może wystawić wirutualną firmę a nawet kilka. Gorzej jak któraś z
    nich wygra przetarg ;-)

    Rozwiązanie jest tak debilne, że działa w niemczech AFAIK

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2017-02-08 13:03:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.02.2017 19:32, Liwiusz wrote:
    > To by było konieczne przy tak bzdurnym przepisie - przedsiębiorca się
    > stara, wystawia najlepszą obiektywnie ofertę, a okazuje się, że jest
    > traktowany jak oszust i złodziej

    ??
    Przecież zasady byłyby znane przed przystąpieniem do przetargu.
    Dlaczego więc miałby się czuć traktowany jak oszust?

    > Do zabezpieczenia realizacji kontraktu na przedstawionych w ofercie
    > służy kaucja należytego wykonania umowy (zwykle 10% wartości kontraktu).

    Nie chodzi o należyte wykonanie ale o koszt oferty... o minimalizowanie
    dumpingu.
    Jedno z drugim może iść w parze przecież.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2017-02-08 13:07:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-08 o 13:03, quent pisze:

    > ??
    > Przecież zasady byłyby znane przed przystąpieniem do przetargu.
    > Dlaczego więc miałby się czuć traktowany jak oszust?

    Dlatego, że mimo tego, że dał najlepszą ofertę, nie została ona wybrana
    "bo tak".

    > Nie chodzi o należyte wykonanie ale o koszt oferty... o minimalizowanie
    > dumpingu.

    Odrzucanie najtańszej i najdroższej oferty nie ma nic wspólnego z walką
    z dumpingiem.

    > Jedno z drugim może iść w parze przecież.

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-02-08 13:13:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.02.2017 13:07, Liwiusz wrote:
    > Dlatego, że mimo tego, że dał najlepszą ofertę, nie została ona wybrana
    > "bo tak".

    Nie ma przecież mowy o "bo tak".

    > Odrzucanie najtańszej i najdroższej oferty nie ma nic wspólnego z walką
    > z dumpingiem.

    OK - ma ze skokami narciarskimi :-)

    > Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

    Oczywiście. Nigdzie nie napisałem, że ma coś wspólnego.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info