eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDumping chyba. › Re: Dumping chyba.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Dumping chyba.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <qlbfn9$e1i$1$opajak@news.chmurka.net>
    <5d794538$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <qlbh44$eh8$1$cezar91@news.chmurka.net> <qlbih3$foq$1@dont-email.me>
    <qlbmcv$gk5$1$cezar91@news.chmurka.net> <qlbo47$hif$1@dont-email.me>
    <qlbt6q$j77$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <4...@g...com>
    <5d7b9b3a$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    From: JaNus <p...@b...pl>
    Date: Fri, 13 Sep 2019 23:33:49 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5d7b9b3a$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 73
    Message-ID: <5d7c0b3e$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.91.196
    X-Trace: 1568410430 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17345 79.191.91.196:53854
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:745873
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.09.2019 o 15:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:4df9f19d-fa50-4bdd-a4ca-63ef67b3bc33@go
    oglegroups.com...
    >
    >
    >> Ale jesteś świadomy że w dzisiejszych czasach cena ma niewiele
    >> wspólnego z kosztami produkcji
    > produkowac, zeby to tego doplacac ... to tylko w socjalizmie mozna,
    > ale niedlugo.
    >
    Pisałem już nie raz, powinienem podać jedynie link, ale nie znajduję
    coś... No to od nowa:

    Koszty produkcji dzielą się na dwie ważne, i wielce odmienne kategorie:
    1. Koszty wdrożenia. A w nich:
    a) znalezienie nowego pomysłu na produkt. Może to kosztować
    nawet i miliony!
    b) projekt inżynierski wyrobu, optymalizacja jakość / zakładane
    koszty produkcji
    c) testy wszelakiej maści. To też jest kosztowne, często
    b. dużo!
    d) Projekt linii produkcyjnej
    e) hala montażowa
    c) Maszyny i narzędzia
    A dopiero potem zaczynają się

    2. koszty *bieżące*:
    a) Wszelkie media, głównie prąd
    b) Materiały i surowce
    c) Płace personelu szczebli najróżniejszych
    d) Opłaty takie jak podatek gruntowy, czy wykup przydziałów
    emisyjnych
    e) konserwacja i naprawy linii

    Hm, pewnie jeszcze wiele innych pozostało, no, ale chodziło mi o jakiś
    tylko zarys problemu. Który sprowadza się do tego, że zanim z taśmy
    zjedzie pierwszy egzemplarz, to trzeba wybulić (dajmy na to)
    kilka/naście (/dziesiąt) milionów $. No i ten wkład trzeba *jakoś**
    rozłożyć na zakładaną wielkość sprzedaży w (również zakładanym) okresie
    czasu. A jak będzie się kształtować popyt, w zależności od ceny? Ha! --
    najtęższe głowy wysilają się, aby to zgadnąć. No i jest do wyboru, albo
    dać dość wysoką cenę, a wtedy zysk z jednego egzemplarza będzie spory,
    lecz sprzeda się tego mniej. No i można pójść na wysoki obrót: niską
    ceną niszczymy konkurencję, zysk jednostkowy jest duuużo mniejszy, ale
    za to opanujemy lwią część rynku, i wielokroć większa ilość sprzedanych
    egzemplarzy pozwoli nam zarobić z nawiązką. Bądź tu mądry, i wybierz
    strategię lepszą!

    Koszty bieżące, w przeliczeniu na sztukę, będą groszowe! -- oczywiście
    jeśli dział wdrożeń solidnie wykonał swą robotę. No cóż, jest przecież
    ta sławna "reguła ?" (widać Pi?), która mówi, że kości, które dziś
    kosztują ponad tysiąc $, za 3 lata będą kosztowały 3,14 $ :)
    Tak stwierdził jakiś Wielki Guru od tych spraw, nazwiska nie pomnę.

    Firmy, które mają dobrą markę, wolą pójść na jakość, czyli projektowanie
    będzie nakierowane na "więcej, lepiej, niezawodniej". inni producenci,
    dopiero walczący o miejsce na rynku / żerowisku -- są zepchnięci do
    strategii niskich cen. Tedy i ich wyroby z założenia nie mogą być zbyt
    wypasione.

    Nie miejcie pretensji do producentów, że sprzedają coś-tam drożej, choć
    koszty produkcji są śmiesznie małe. Tak, *bieżące* koszty! Ale przecież
    muszą mieć też przyzwoitą stopę zwrotu z nakładów na wdrożenie!
    Wielomilionowych.

    Ktoś, kto ma ambicję rozumienia otaczającego go rynku, powinien czaić
    takie rzeczy!


    --
    Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
    Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,
    głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: