  • Data: 2015-07-18 20:48:47
    Temat: Re: Dwa bezpieczniki i przyczepa kempingowa
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie przypominam sobie żeby w domach tak było. Blok z 1960 roku i jeden bezpiecznik.
    Za to w maszynach jakie produkowano na eksport w jednej fabryce w skrzynce dołączanej
    do maszyny było miejsce na cztery bezpieczniki. Trzy były normalne a za czwarty
    robiła rurka stalowa o gabarytach bezpiecznika. Rurka była za zerze. Im gorsze zero
    robocze i większa różnica w obciążeniu faz tym napięcie pomiędzy zerem roboczym a
    ziemią jest wyższe, do zabijającego włącznie. System z dwoma bezpiecznikami z których
    ten za zerze roboczym nie ma szansy się przepalić jest dobry bo po rozłączeniu jest
    gwarancja że na żadnym przewodzie nie wystąpi napięcie.

    Czy dobrze zrozumiałem - na zasilaniu trójfazowym były bezpieczniki na
    każdej fazie i jakaś rurka metalowa na przewodzie neutralnym? Ktoś
    widocznie się pomylił projektując a potem to zauważono i w miejsce
    bezpiecznika pojawiła się rurka. Nie wstwia się zabezpieczeń na
    neutralnym przy zasilaniu trójfazowym.