  • Data: 2009-03-24 20:27:18
    Temat: Re: Działanie nowoczesnych central cyfrowych
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Więc karty we współczesnych centralach bardziej przypominają którą z
    > wersji?

    Wersja mini (niemal dokładnie) to była jedna z pierwszych cyfrowych
    central - u nas od połowy lat 70. aż do pocz. 90.

    Obecnie wygląda to trochę inaczej, karta abonencka przetwarza sygnał na
    cyfrowy niemal od razu. Nie wiem, gdzie odbywa się dekodowanie DTMF...
    W zależności od typu centrali (założeń konstrukcyjnych) koncentrator
    może samodzielnie realizować większość funkcji bądź nie jest samodzielny.

    Co do pasma - nie wiem czy w CD nie jest ograniczane, anyway - sytuacja
    jest nieco inna bo owe 22kHz jest praktycznie niesłyszalne. Natomiast
    4kHz - owszem. Próbkowanie sinusa 4kHz z szybkością 8kHz mija się z
    celem - wyjściowa amplituda będzie losowa (zależna jakoś od fazy) -
    zauwaz że może się zdażyć sytuacja, że próbkujesz akurat w poziomach "zero".

    P.