    From: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Działanie pol34
    Date: Fri, 22 Jul 2005 23:34:50 +0200

    Steven Jurczyk wrote:

    > POL34 jest jedna z dwoch (druga jest sama TPSA) sieci w Polsce, ktora nie
    > peeruje za darmo... Za wymiane ruchu z POL34, trzeba POL34 zaplacic... I
    > kilku operatorow tak robi, reszta pcha albo przez tych operatorow (ATMAN,
    > GTS?) albo przez zagranice...

    Hmm.... Pionier ma w Poznaniu styki ze wszystkimi znaczącymi operatorami,
    ale czy są one realizowane jako bezpłatny(?) czy barterowy(?) peering to nie
    wiem. Sądzisz, że np. Netia, Crowley, Futuro czy TK-Telekom płacą Pionierowi
    za dostęp do jego sieci? GTS celowo pomijam w przykładowej wyliczance, bo
    komercyjna część Pioniera korzysta z łącz zagranicznych GTS.
    Z drugiej strony, Pionier zamknął bramkę tpnet-gw.man.poznan.pl w momencie,
    gdy Tepsa degradując ruch na tym łączu próbowała upominać się o kasę od
    Pioniera, przy czym Pionier ZTCP argumentował brak chęci płacenia Tepsie
    tym, że to Tepsa ssa więcej z Pioniera niż Pionier z Tepsy.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator