  • Data: 2018-07-14 10:18:42
    Temat: Re: Działanie różnicówki
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 14 Jul 2018 08:53:32 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > W przypadku utraty ciągłości przewodu N w róznicówce 3-fazowej pojawi
    > się tzw. "pływające zero" za różnicówką, a poprzez różnicówkę prądy będą
    > płynęły tylko i wyłącznie przewodami fazowymi i suma ich wektorów zawsze
    > będzie bliska zeru.
    Dopóki jakiś delikwent stojąc na ziemi nie dotknie paluchem jakiegoś L.
    Popłynie dodatkowy prąd doziemny (TN-C) i różnicówka zadziała.

    >Dlatego różnicówka nie zadziała w przypadku utraty
    > ciągłości przewodu N.
    Zły wniosek. Zadziała. Tym niemniej w przypadku TN-C sądzi się że nie
    zapewnia ona dostatecznej ochrony przeciwporażeniowej. Ja nie bardzo
    kumam dlaczego, skoro zadziała.
    Oczywiście, ponieważ powstanie pływające zero, obudowy mogą zacząć
    "kopać" no ale to nie ma związku z różnicówką.

    --
    Jacek
    I hate haters.