  • Data: 2018-07-14 14:44:09
    Temat: Re: Działanie różnicówki
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dopóki jakiś delikwent stojąc na ziemi nie dotknie paluchem jakiegoś L.
    > Popłynie dodatkowy prąd doziemny (TN-C) i różnicówka zadziała.

    W układach TN-C nie wolno stosować różnicówek.

    > Zły wniosek. Zadziała. Tym niemniej w przypadku TN-C sądzi się że nie
    > zapewnia ona dostatecznej ochrony przeciwporażeniowej. Ja nie bardzo
    > kumam dlaczego, skoro zadziała.
    > Oczywiście, ponieważ powstanie pływające zero, obudowy mogą zacząć
    > "kopać" no ale to nie ma związku z różnicówką.

    Ale to nie chodzi o doziemienia, bo w tym przypadku różnicówka będzie
    działać.
    Pisząc, że różnicówka "nie zadziała" miałem na myśli, że nie zareaguje
    ona wyłączeniem na utratę ciągłości przewodu N, a taka utrata ciągłości
    przewodu N w przypadku róznicówki 3-fazowej spowoduje uszkodzenia
    urządzeń elektronicznych zasilanych napięciem 230V, a chronionych tą
    3-fazową różnicówką. Sens mojej wypowiedzi jest taki, że różnicówki
    3-fazowe niszczą sprzęt elektroniczny w domu, który zasilany jest
    napięciem 1-fazowym. Nie dyskutujemy o ochronie przewciwporażeniowej, bo
    ona będzie działać.