  • Data: 2018-07-17 10:50:37
    Temat: Re: Działanie różnicówki
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-17 o 09:42, Marek pisze:

    > A kto powiedział, że główne jest mniejsze i wyłączy?? Nikt tego nie
    > powiedział.

    O czym Ty piszesz? Masz w domu mieszkalnym moc przyłączeniową 100kW?
    Weź no się trochę ogarnij i zacznij myśleć.
    Nie piszemy tutaj o instalacjach przemysłowych, ale o typowych domach
    jednorodzinnych oraz mieszkaniach.

    > Zabezpieczenie główne może  być o wiele większe niż dopuszczalny prąd
    > zwarciowy ochronnika.

    W przemysłowych halach produkcyjnych i w dużych obiektach.
    Tyle, że tam też obowiązuje stopniowanie zabezpieczeń i nikt o zdrowych
    zmysłach nie zasila bezpośrednio obwodów odbiorczych z rozdzielni
    zabezpieczonej BM-ami 200A tylko stosuje podrozdzielnie, a każdą
    zabezpiecza się odpowiednio niższym zabezpieczeniem głównym dzieląc
    obwody na sekcje z których każda sekcja zabezpieczana jest jeszcze
    niższym zabezpieczeniem. Ponadto w obwodach o większej mocy stosuje się
    inne ochronniki niż te, które masz w domkach jednorodzinnych.

    > Wtedy zastosowanie dopezpieczenia g. warte (bo chroni tylko ochronnik
    > przed pożarem), w całym twoim scenariuszu ochrony odbiorników przed
    > nieciągłością N.

    W domach jednorodzinnych oraz lokalach mieszkalnych w blokach ze względu
    na małe moce przyłączeniowe rolę dobezpieczenia ochronników
    przepięciowych pełni zabezpieczenie główne, które także pełni rolę
    ogranicznika mocy. Zamontowanie dodatkowego dobezpieczenia takiego
    ochronnika mija się z celem, bo i tak to dobezpieczenie nie będzie mało
    nawet szans zadziałać ze względu na to, że wartości zabezpieczenia
    głównego w rozdzielnicy oraz przyłączu jest dużo niższa. Jedyna jego
    zaleta jest taka, że jak ochronnik ulegnie uszkodzeniu to można go
    ręcznie odłączyć od instalacji i dalej użytkować instalację, ale już bez
    ochrony przepięciowej. Ale dokładnie ten sam efekt można uzyskać poprzez
    wyjęcie wkładki ochronnika o ile styki się nie zgrzały.

    Nie piszemy tu o dużych obiektach przemysłowych, bo tam stosuje się
    jeszcze inne zabezpieczenia - zabezpieczenia aktywne np. rozłączniki
    mocy z wyzwalaczem.