  • Data: 2006-08-25 19:49:11
    Temat: Re: Dziwne działania Pro-Futuro
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Kwiatkowski napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Nie wiem czy ktoś miał podobne akcje z dostawcą Pro-Futuro. Jestem
    > administratorem sieci radiowej, około 2000 użyszkodników (no, część nie
    > jest szkodnikami ;) Z racji takiej ilości abonentów używamy łącza z
    > ProFuturo - radiolinia 13Mbps (+ 5 x 4Mbps DSL na WWW). 90% klientów
    > jest sobie grzecznie za NAT'em - wiadomo - RIPE ma deficyt adresów. I tu
    > zaczyna się jazda z naszymi klientami za NAT'em. Niektórzy nie dbają o
    > bezpieczeństwo swoich winzgroz, więc wiadomo - wirusy, robale, zombie,
> [...]

    Mam tak u siebie, nie jest idealne, ale powstrzymalo ilosc raportow
    o spamie z netii do praktycznie zera.

    $IPTABLES -N SMTPDROP > /dev/null
    $IPTABLES -F SMTPDROP
    $IPTABLES -A SMTPDROP -m limit --limit 1/sec -j LOG --log-prefix
    "smtpdrop: " --log-level 7
    $IPTABLES -A SMTPDROP -j DROP

    $IPTABLES -A FORWARD -m state --state RELATED,ESTABLISHED -j ACCEPT
    $IPTABLES -A FORWARD -p tcp -m tcp --dport 25 -m recent --update
    --seconds 60 --name SMTP --rsource -j SMTPDROP
    $IPTABLES -A FORWARD -p tcp -m tcp --dport 25 -m recent --set --name
    SMTP --rsource -j ACCEPT

    a potem sobie mozesz polukac via cat /proc/net/ipt_recent/SMTP albo
    jakis skrypcik w perlu do tego wyklikac, co by blokowal zasyfiony komp
    premamentnie.

    Pozdrawiam
    Jarek