  • 11. Data: 2006-03-20 15:53:32
    Temat: Re: Dziwny telefon od serwisanta chello / UPC - kto wytłumaczy?
    Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>

    W artykule news:dvme8u$bra$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): Lee z adresu <l...@p...onet.pl> napociwszy(a) się,
    nastukał(a) w klawiaturę:

    > Większość modemów można zarządzać zdalnie więc wizysty domowe nie są
    > konieczne.

    Zależy w jakim sensie.
    Jeśli chodzi o poziom nadawania to nie bardzo się da, modem sobie
    automatycznie dobiera poziom nadawania w zależności od tłumienia w kierunku
    noda optycznego tak aby do CMTSa dotrzeć z żądanym przez niego poziomem,
    jeśli tłumienie w kanale zwrotnym jest zbyt duże to nadaje ze zbyt dużym
    poziomem i może któregoś pięknego dnia przestać działać.

    --
    Pzdr.
    KvS

  • 12. Data: 2006-03-20 15:55:52
    Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>

    W artykule news:dvm9ja$iga$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Wojniu z adresu <w...@N...gazeta.pl> napociwszy(a) się,
    nastukał(a) w klawiaturę:

    > Jestem kompletnym laikiem w temacie.
    > Dzisiaj miałem telefon od serwisanta chello (korzystam poprzez UPC) ,
    > że rzekomo mój modem "żle chodzi". Stacja kontrolna rejestruje jakiś
    > problem i on przyjdzie i skonfiguruje. Zapytałem jak ma zamiar to
    > zrobić. On na to, że wchodzi na jakieś strony i sprawdza poprawność
    > "odhaczenia" pewnych funkcji (albo coś w tym stylu). Ponieważ nie
    > obserwuję problemów ani z pocztą ani z powolnym otwieraniem stron)
    > mam wątpliwości. Wpuścić go do domu czy też zignorować taki telefon.
    > Co wy na to? Może ktoś doradzi co mam zrobić?

    Prawdopodobnie twój modem pracuje ze zbyt wysokim poziomem, i powodować może
    przez to zakłócenia w sieci RF, umawiają się na wizytę do lokalu aby
    przejrzeć instalację i poprawić tak aby poziom modemu zaczął się mieścić w
    przyjętym przez nich zakresie.

    --
    Pzdr.
    KvS

  • 13. Data: 2006-03-20 15:58:02
    Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>

    W artykule news:4qht1210qavfgarr6rht8budjrs45q0dt6@4ax.com,
    niejaki(a): futszaK z adresu <f...@p...pl> napociwszy(a) się,
    nastukał(a) w klawiaturę:

    > podejrzane
    >
    > jesli parametry pracy modemu odbiegają od założonych to z reguły jest
    > to problem na sieci a nie u klienta w domu

    Nie dokońca.
    W mieszkaniu abonenci mają różne wynalazkowate rozgałęzienia w torze kanału
    zwrotnego, często sami sobie na własną rękę robią dodatkowe rozejścia do
    kolejnego telewizora, powodując wzrost tłumienia w kanale zwrotnym na
    odcinku między skrzynką na klatce a modemem.

    --
    Pzdr.
    KvS

  • 14. Data: 2006-03-20 21:25:41
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Mon, 20 Mar 2006 16:17:19 +0100, futszaK <f...@p...pl>
    wrote:

    > podejrzane
    >
    > jesli parametry pracy modemu odbiegają od założonych to z reguły jest
    > to problem na sieci a nie u klienta w domu

    Z reguły, ale nie zawsze. Czasem zdarza się, że coś jest
    schrzanione w okolicy zwrotnicy, albo wręcz klient ma
    niedokręcony koncentryk.

    r.
    robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
    lisää, lisää humppaa!