  • 51. Data: 2017-01-28 10:17:38
    Temat: Re: Eagle - game over
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:

    > To twój komentarz jest bez sensu w wątku mówiącym głównie o tym czym
    > można zastąpić Eagle.

    Raczej pytanie było bez sensu, odpowiedziałem na nie w pełni. Nie
    zamierzam domyślać się co autor miał na myśli i wyciągać błędnych
    wniosków jak co poniektórzy na tej grupie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 52. Data: 2017-01-28 10:20:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    slawek pisze:

    > Jeżeli sensowne pieniądze? Czemu nie!
    >
    > Ale jest autorouter.
    >
    > Więc o co chodzi?

    Po pierwsze ten autorouter w javie jest do kitu, zapętlił mi się na
    prostej płytce, po drugie w tej gałązce wątku mowa o interaktywnym
    routerze, prześledź wątek na co odpisywałeś.

  • 53. Data: 2017-01-28 13:40:06
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Sebastian Biały wrote:

    > Nie, masz podpięte footprint do schematu i przetestowane przez setki
    > hobbystów, profesjonalistów i automaty. Możesz się pomylić na schemacie.
    > Ale tam jest trudniej.

    No, tu uważaj: przed miesiącem znalazłem błąd w nocie aplikacyjnej
    jakiegoś STM32 F7 właśnie w pinoutach -- pewien pin występował
    na nich dwukrotnie (PB7?), a innego nie było (PE7?). Mnie od razu
    się zapaliła lampka, że coś jest źle, ale skryptom automatycznie
    wyciągającym pinouty dokumentacji może to być wsio ryba.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 54. Data: 2017-01-28 17:47:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 13:40, Piotr Wyderski wrote:
> [...]
    > się zapaliła lampka, że coś jest źle, ale skryptom automatycznie
    > wyciągającym pinouty dokumentacji może to być wsio ryba.

    W dokumentacjach Atmela roiło się od takich błedów, to samo w plikach
    nagłowkowych i implementacjach. Zwykłe dziadostwo jak w całym EDA. Za
    duże pieniądze tam mają żeby robić porzadnie :D

    Swoją drogą: swego czasu bibliteka do eagle z pinoutem do jakiejś xmegi
    została wycofana po ... 2 dniach i zastapiona aktualizacją. Ktoś jednak
    patrzy, uzywa i zgłasza.

  • 55. Data: 2017-01-29 13:00:47
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 28.01.2017 o 10:17, AlexY pisze:

    > Raczej pytanie było bez sensu,

    To nie było pytanie tylko stwierdzenie.

    > odpowiedziałem na nie w pełni.

    Skoro jego stwierdzenie potraktowałaś jako pytanie to pełną odpowiedzią
    byłoby podanie przykładów programów które pozostają do dyspozycji
    sierotom po darmowym Eagle, a nie są Kicadem. Nie przypominam sobie
    żebyś jakiś wymienił.

    >Nie zamierzam domyślać się co autor miał na myśli i wyciągać błędnych
    > wniosków jak co poniektórzy na tej grupie.

    Autor wyraźnie napisał co ma na myśli, a ty wyciągasz bezsensowne
    wnioski co do wymagań ludzi używających takiego czy innego programu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 56. Data: 2017-01-29 16:52:07
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:

    > To nie było pytanie tylko stwierdzenie.

    Nie jestem maniakiem poprawnego pisania w necie ale znak zapytania na
    końcu zdania zdecydowanie oznacza pytanie.

> [...]
    > byłoby podanie przykładów programów które pozostają do dyspozycji
    > sierotom po darmowym Eagle, a nie są Kicadem. Nie przypominam sobie

    Chyba ktoś tu ma problem z czytaniem ze zrozumieniem, nic takiego w
    wypowiedzi Pawła nie ma.

    > Autor wyraźnie napisał co ma na myśli, a ty wyciągasz bezsensowne
    > wnioski co do wymagań ludzi używających takiego czy innego programu.

    To już Twoja indywidualna interpretacja.

  • 57. Data: 2017-01-29 20:28:07
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 29.01.2017 o 16:52, AlexY pisze:

    > Nie jestem maniakiem poprawnego pisania w necie ale znak zapytania na
    > końcu zdania zdecydowanie oznacza pytanie.

    > Chyba ktoś tu ma problem z czytaniem ze zrozumieniem, nic takiego w
    > wypowiedzi Pawła nie ma.

    Wątek dotyczył zamienników Eagla:

    "Część z Was zapewne używala Eagle. Niestety został kupiony przez duże
    korpo i nadeszła dobra zmiana:

    http://hackaday.com/2017/01/19/autodesk-moves-eagle-
    to-subscription-only-pricing/

    No i pozostaje chyba tylko KiCad. Smutne."

    Paweł odpisał, udzielając przy tym merytorycznej odpowiedzi:
    "Smutne?
    Od kilku lat używam tylko KiCad'a, ma wszystko czego potrzeba nawet
    interaktywny router"

    Twoja wypowiedź: "Jak się ma takie wymagania to wystarczy."
    jest ni z gruszki ni z pietruszki. Nie bardzo wiadomo czy chodzi o
    wymagania użytkowników Eagla, użytkowników Kicada czy zwolenników
    autorouterów.

    Jeśli tak jak sam napisałeś Użytkownicy Eagla nie mają większych wymagań
    niż użytkownicy Kicada to nie wiem po co ten twój post o niskich
    wymaganiach.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 58. Data: 2017-01-30 01:27:43
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:
    [..]
    > Jeśli tak jak sam napisałeś Użytkownicy Eagla nie mają większych wymagań
    > niż użytkownicy Kicada to nie wiem po co ten twój post o niskich
    > wymaganiach.

    Jak sam raczyłeś zacytować odpisałem na wychwalanie kicada za jego
    interaktywny router, zatem nie wiem skąd nagle przeskoczyłeś na eagle?
    Jakby nie patrzeć w eagle jest działający autorouter.

  • 59. Data: 2017-01-30 01:59:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 30.01.2017 o 01:27, AlexY pisze:
> [...]
    > interaktywny router, zatem nie wiem skąd nagle przeskoczyłeś na eagle?
    > Jakby nie patrzeć w eagle jest działający autorouter.

    OK. Z twojej wypowiedzi nie wynikało według mnie jednoznacznie czy to
    dotyczy Kicada w ogóle czy tej wzmianki o autorouterze.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 60. Data: 2017-01-30 09:38:49
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

> [...]
    >
    > http://hackaday.com/2017/01/19/autodesk-moves-eagle-
    to-subscription-only-pricing/

    > No i pozostaje chyba tylko KiCad. Smutne.

    Trochę zmienili ograniczenia wersji Standard. Zamiast dwóch warstw mają być cztery:

    http://forums.autodesk.com/t5/eagle-forum/a-path-for
    ward-for-the-make-license-a-step-up-for-standard/td-
    p/6823182