  • 11. Data: 2016-08-20 16:36:51
    Temat: Re: Ech Japońce
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-20 o 14:23, Czarek Grądys pisze:
> [...]
    ycy-maja-audiofilskie-slupy-energetyczne-10344

    > Może lepsza by była taka przetwornica jak kiedyś Odry były zasilane:
    > silnik z solidnym kołem zamachowym napędzający prądnicę, można by
    > oczywiście dodać porządną stabilizację obrotów godną gramofonu ;)

    Poważnie? Bo ja pierwsze słyszę o zastosowaniu układu Ward-Leonarda do
    zasilania komputera. Poza tym stabilność napięcia nie wynika ze
    stabilności prędkości obrotowej, a z szybkości działania regulatora
    wzbudzenia.

  • 12. Data: 2016-08-20 17:41:46
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:
> [...]
    > zasilania komputera. Poza tym stabilność napięcia nie wynika ze
    > stabilności prędkości obrotowej, a z szybkości działania regulatora

    Mało słyszałeś. Przetwornica dwumaszynowa z radykalnie zwiększonym
    momentem bezwładności izoluje odbiornik energii od chwilowych wahnięć
    zasilania - w granicy (a właśnie takie stosowano do zasilania
    komputerów) pozwala zignorować brak zasilania pierwotnego przez czas
    wystarczający do uruchomienia zasilania awaryjnego. Ot, taki mechaniczny
    UPS z czasów prostowników selenowych.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2016-08-20 17:49:07
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Zapewne miłorząb japoński.

    Pomalowany olejem lnianym, w którym macerowano korzeń żeń-szenia :D

    L.

  • 14. Data: 2016-08-20 17:51:43
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Ja (gdybym był bogatym audiolem z nerwicą natręctw) to bym se te kapele zapraszał
    do siebie żeby mi brząkały wprost do ucha.

    Tylko trzeba by im było kupić kierunkowe kable pomiędzy gitary i piece...

    L.

  • 15. Data: 2016-08-20 18:07:32
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-20 o 17:41, Dariusz K. Ładziak pisze:
> [...]
    > komputerów) pozwala zignorować brak zasilania pierwotnego przez czas
    > wystarczający do uruchomienia zasilania awaryjnego. Ot, taki mechaniczny

    UPS wirujące stosuje się nawet dzisiaj. Można nawet przeczytać w necie o
    zaletach takich mechanizmów w stosunku do UPS-ów akumulatorowych.
    Natomiast ja pierwsze słyszę, żeby jakiś polski komputer z lat 1950-1990
    był zasilany w ten sposób.

  • 16. Data: 2016-08-20 18:40:34
    Od: b...@g...com

    użytkownik Mario napisał:

    > Zbyt słabo słyszalny jest dla tych co maja gumowe ucho. Prawdziwi
    > audiofile słyszą go niestety wyraźnie, nawet jeśli baterie słoneczne są
    > montowane na cedrowych uchwytach po 10 tys zł za komplet.

    Jak już odpływamy bardzo, warto zapytać też o czystość
    węgla w elektrowni. Czy aby nie zanieczyszczony siarką
    i dźwięku nie zadymia.

    Co zaś tyczy się audio, kiedy kupiłem protonsil siesta
    na początku było łał&wow, teraz się znudziły i jest przeciętnie.

    Naczytałem się na forach o słuchawkach ortodynamicznych
    i kupiłem fostex t40rp, miały być super a grają jak przez skarpetę.
    Kupiłem klasyczne na magnesach neodymowych JVS i jest ok.

  • 17. Data: 2016-08-20 18:43:45
    Od: b...@g...com

    - JVS i jest ok.

    JVC zamknięte oczywiście.

  • 18. Data: 2016-08-20 18:53:01
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.08.2016 o 18:07, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > zaletach takich mechanizmów w stosunku do UPS-ów akumulatorowych.
    > Natomiast ja pierwsze słyszę, żeby jakiś polski komputer z lat 1950-1990

    U mnie chyba taka przetwornica była, ale nie używana, Odra była
    bezpośrednio z sieci zasilana. Patrzę sobie teraz na zdjęcie
    wyłącznika głównego (wajcha góra dół) i są tam jeszcze jakieś przyciski
    i lampki chyba właśnie od tego.
    Ale napisy nieczytelne, nie pomyślałem, żeby temu zrobić
    porządne zdjęcie ;) Tematem zdjęcia jest, jak koleżanka zabija maszynę
    przekładając wajchę w dół na koniec 2 zmiany ;) Dokładnie taka była
    intencja.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 19. Data: 2016-08-21 18:14:21
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 10:51:31 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
    [...]

    > Przyznaj się że robisz w tym interesie ;)

    Niestety, nie :) Ale, na poważnie, swego czasu bardzo mnie to interesowało i
    lubiłem wyłapywać z objaśnień różne niuanse, najchętniej takie, co to się
    nawzajem wykluczały. Tu mi się nasuwa paradoks sraczki - sra się
    jednocześnie często i rzadko :)

    > Ja (gdybym był bogatym audiolem z nerwicą natręctw) to bym se te kapele
    > zapraszał do siebie żeby mi brząkały wprost do ucha. Bym sie nie martwił

    Tylko musiałbyś mieć wyczucie kogo brać, żeby ci jakiś Józiek Pierepałka nie
    zaczął jęczeć bardziej, niż na pijanym weselu góralskim :P

    > o proces rejestracji i przetwarzania dźwięku w studiu nagraniowym,
    > utrwalanym w marnych 16bin/44.1kHz

    I tu już mnie niesamowicie zastanawiało... lata 80., szał na płyty CD,
    zwłaszcza w radiu. Jakieś nagranie z lat 40., więc wiadomo, że jakości, z
    powodu wieku, nienajlepszej.
    Pokusili się o pokazanie różnicy między nagraniem 16-bit na zwykłej płycie,
    a nagraniem 24-bit na złotej płycie. I tu zawsze miałem wątpliwości, skąd do
    złotego nagrania wyciągnęli coś, czego w oryginale nie było? A zarzekali
    się, że to jest to samo nagranie. Różnica była aż nadto słyszalna i tu
    powiem, bez drwin, że złota panorama była dużo szersza, a dynamika nagrania
    większa. Tylko właśnie, skąd, skoro oryginał był OIDP mono, z jakiejś
    szumiącej płyty, sprzed czasów powszechnego cyfrowego przetwarzania nagrań?
    (Węższe przetwarzanie było, w końcu trzeba było to wszystko jakoś zgrać i
    zapisać cyfrowo na płycie)
    Śmiem twierdzić, że albo ktoś w radiu (tak, bo to przez radio szło,
    normalnie, na UKF, bez żadnych DSP na pokładzie) bezczelnie łgał, albo był,
    za przeproszeniem, pipa i ignorant.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 20. Data: 2016-08-21 18:49:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-21 o 18:14, HF5BS pisze:

> [...]
    > Pokusili się o pokazanie różnicy między nagraniem 16-bit na zwykłej
    > płycie, a nagraniem 24-bit na złotej płycie.

    Na złotej płycie, jakiej?

    Odtwarzacze CD z lat 80. miały zafiksowane 44100 Hz, 16 bit i niczego
    innego by nie odtworzyły. Dopiero lata 00. i powszechność mp3 sprawiły
    że odtwarzacze zaczęły czytać płyty CD-ROM z plikami mp3.