  • 21. Data: 2022-03-25 17:56:02
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Piotr Gałka wrote:

    > Wydaje mi się, że jest mniej więcej w moim wieku. Nie wykluczałbym w
    > związku z tym po prostu przejścia na emeryturę. Ale nic nie wiem.

    W takim wariancie by to pewnie zapowiedział i świętował z pompą na
    łamach pisemka i poza nim. A tak się nie stało. No ale też nic nie wiem.

    Pozdrawiam, iotr

  • 22. Data: 2022-03-25 18:07:38
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    JDX wrote:

    > Podpisał się pod tym Wiesław Marciniak.

    A tu się podpisał jako redaktor naczelny:

    https://avt.pl/portfolio/elektronika-i-automatyka/49
    -elektronika-dla-wszystkich

    No nic, powodzenia na nowej drodze życia życzę.

    "Choć jestem pewny, że dobrze odczytujemy znaki czasu i zmiany w EdW idą
    we właściwym kierunku, to jednak z drżeniem serca czekam na reakcje
    Czytelników"

    Zwrot za prenumeratę dotarł, więc reakcja jest pozytywna. Proszę
    uspokoić duchowość.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2022-03-25 18:52:18
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.03.2022 o 16:21, Piotr Wyderski pisze:

    > Miesięcznik dla hobbystów to nie miejsce do "opowiadania się", na rynku
    > jest już dostatecznie dużo periodyków politycznych. A w szerszym
    > kontekście opowiadać się i pomagać można pod własną flagą, a nie
    > odstawiać akcje sugerujące, że desant ukraińsiego Specnazu zajął Wrocław:
    >
    > https://i.postimg.cc/FFf5HJVR/Hala-stulecia-ukraina2
    -1.jpg

    > Z tramwajami podobnie.
    >
    >     Piotr

    Strasznie boli cię dupa. Masz jakieś związki z sowietami?

    --
    Kaczin

  • 24. Data: 2022-03-25 21:03:49
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Piotr Gałka napisał(a):
    > Doszliśmy już do tego, że najpierw producent kontraktowy zbiera komplet
    > elementów (w uzgodnieniu ze mną), a jak już wszystko ma to ja na szybko
    > projektuję płytkę według tego, co się udało dostać.

    Jakimś rozwiązaniem jest umieszczenie dwóch footprintów na pcb.
    Skoro takie fikołki robią ludkowie z pamięciami czy uC, OPampami,
    co za problem z prostym dwu-pinowym elementem?

  • 25. Data: 2022-03-26 13:36:13
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 25.03.2022 o 21:03, alojzy nieborak pisze:

    > Jakimś rozwiązaniem jest umieszczenie dwóch footprintów na pcb.
    > Skoro takie fikołki robią ludkowie z pamięciami czy uC, OPampami,
    > co za problem z prostym dwu-pinowym elementem?

    Obstawiam że jak zaczniesz dawać po kilka obok siebie to pcb
    się nagle zrobi za duże. Jeden na drugim pewnie nie zawsze
    będzie pasować...

    --
    pzdr, j.r.

  • 26. Data: 2022-03-28 13:41:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-25 o 21:03, alojzy nieborak pisze:

    > Jakimś rozwiązaniem jest umieszczenie dwóch footprintów na pcb.
    > Skoro takie fikołki robią ludkowie z pamięciami czy uC, OPampami,
    > co za problem z prostym dwu-pinowym elementem?

    Ja dotychczas nie miałem problemu z elementami dwupinowymi. To co
    pisałem dotyczyło innych elementów.

    Np. przeprojektowywałem płytkę zastępując niedostępne TPS54061 przez
    wtedy jeszcze dostępne LM25018. Ale było ich na tyle mało, że wziąłem
    się za projekt dopiero jak były już kupione.
    Ta zmiana nie podchodzi pod umieszczanie dwóch footprintów.

    Aktualnie problemem są ATxmega128A4U. W Mouserze widzę najbliższy termin
    - luty 2023 i to nie w tej obudowie co stosujemy.
    Wstawienie innego procesora też nie załatwię dwoma footprintami.
    P.G.

  • 27. Data: 2022-03-28 14:31:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Co tam się właściwie stało? Gwałtownie zmienili się w publikator z
    > przedrukami a redaktora naczelnego w stopce zaleźć nie umiem, jest tylko
    > wydawca.

    Było info w przedostatnim numerze, że będzie nowy naczelny.

    Ja jestem póki co bardzo zawiedziony. Zastanawiałem się, czy napisać list,
    ale póki co się nie zebrałem i nie wiem, czy to ma sens. Inny naczelny, to
    i inne pismo.

    Będę czytał, bo mam prenumeratę jeszcze kilka lat (zebrało się tego przez
    udział w konkursach), ale ostatni numer w zasadzie tylko przejrzałem, bo
    nie było tam nic, co mnie zaciekawiło a to, co było, było tłumaczone tak
    beznadziejnie, że aż boli.

    Poszli na łatwiznę. Szkoda.

    Circuit Chaos

    --
    Słonia obleciały komary. On chcąc się uwolnić wlazł do rzeki. Wszystkie
    komary poleciały do góry, poza jednym.

  • 28. Data: 2022-03-28 14:32:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jakby mi jeszcze ktoś wytłumaczył, dlaczego inwertery w 4096 są
    > heksadecymalne...

    Bo tłumaczył to pewnie zewnętrzny tłumacz, nieelektronik. Tam jest dużo
    więcej kwiatków.

    --
    Po upojnej nocy ze słonicą mrówek idzie spać. Rano wstaje i widzi,
    ze zamęczył nocnymi igraszkami ukochana. Wiec wściekły wziął się do

  • 29. Data: 2022-03-28 14:37:27
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Chodzi o numer kwietniowy? Miałeś szansę go przeczytać? Dopiero 24 marca.
    > Wysyłki do prenumeratorów jeszcze nie było, a na stronie ulubionykiosk.pl
    > widać tylko miniaturkę okładki w przedsprzedaży. Jest w kioskach?

    Ja dostałem wysyłkę 23 marca.

    > Nie było zapowiadanych żadnych zmian w formie czasopisma. Może jakiś wypadek
    > losowy spotkał pana Góreckiego i nie mieli go kim zastąpić?

    Nadal publikuje, prowadzi szkołę konstruktorów, po prostu nie jest już
    naczelnym. Przewijał się temat jego działki, wanny na tarasie,
    kompostowania podejrzewam, że po tylu latach chce się w końcu poświęcić
    życiu trochę poza elektroniką...

    --
    Wraca nawalona wrona z imprezy. Leci i kracze:
    - Krrra, Krrra itd.

  • 30. Data: 2022-03-28 14:40:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > W takim wariancie by to pewnie zapowiedział i świętował z pompą na
    > łamach pisemka i poza nim. A tak się nie stało. No ale też nic nie wiem.

    Zasubskrybuj jego kanał na YT, może coś będzie (na razie nie ma).

    https://www.youtube.com/channel/UCDxH7sHb6TMl4IgtcD1
    FifA

    --
    Idzie Masztalski z obita, sina buzka i taszczy duze walizki. Spotyka
    przyjaciela: