  • 1. Data: 2015-08-19 12:26:06
    Temat: Edytor gita
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jak do gita podczepić jakiś normalny edytor?, bo w tym najwspanialszym
    VI nawet nie wiadomo jak z niego wyjść.

  • 2. Data: 2015-08-19 12:36:04
    Temat: Re: Edytor gita
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 19.08.2015 12:26, Borneq wrote:
    > Jak do gita podczepić jakiś normalny edytor?, bo w tym najwspanialszym
    > VI nawet nie wiadomo jak z niego wyjść.

    Trochę niewyspany jestem, ale nie bardzo rozumiem pytanie.
    git to taki goły system kontroli wersji, dość sprawny.
    Obsługiwany z konsoli kilkoma poleceniami, lub przez nakąłdkę...
    ale skoro mówisz o vi, to chyba masz na myśli nie ewentualną
    nakłądkę, ale edytor do edytowania plików, którymi zarządzasz.
    Ja pliki w folderze pilnowanym gitem edytuję: geditem, qtcreatorem,
    texmakerem, gimmpem, gnuplotem, o.o.draw... ogolnie tym, czym
    wygodnie edytować dany plik.

    Ale coś mi mówi, że mogłeś nie o ot pytać.

    Jak coś chcę szybko przez ssh wyedytować, używam najczęściej nano
    (bo też nie wiem, jak wyjść z vi/vim).

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2015-08-19 13:06:58
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2015-08-19, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Trochę niewyspany jestem, ale nie bardzo rozumiem pytanie.

    Borneq znowu pokazuje, jak bardzo jest niedouczony i że nie potrafi sam
    przeczytać manuala (oczywistych `man git' i `man git-config'). Chodzi
    o edytor opisów commitów i podobnych rzeczy.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 4. Data: 2015-08-19 13:24:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 19.08.2015 o 13:06, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    > o edytor opisów commitów i podobnych rzeczy.

    git config --global core.editor "path"

    gdzie path to ścieżka z separatorami "/"

  • 5. Data: 2015-08-19 15:39:01
    Od: Pit <n...@s...lonestar.org>

    Dnia 19.08.2015 Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał/a:
    > (...) w tym najwspanialszym VI nawet nie wiadomo jak z niego wyjść.

    Nie "nie wiadomo" tylko *Ty* nie wiesz ;) Dla mnie vi (a dokładniej jego
    klon vim) jest bardzo ok, trzeba go tylko dobrze poznać, choć oczywiście
    wolę Emacsa ;)