eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaEkspres do kawy i glony › Re: Ekspres do kawy i glony
  • Data: 2024-04-26 19:41:25
    Temat: Re: Ekspres do kawy i glony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 26 Apr 2024 18:40:33 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan J.F napisał:
    >>> W praktyce ciepło ucieka, bo czas sprężenia nie jest zerowy.
    >>> Ale działa. W silniku średnioprężnym jest gruszka żarowa,
    >>> która ma ciepło magazynować i trzymać wysoką temperaturę.
    >>
    >> Dobry diesel nawet lekką zimą zapala bez wstępnego rozgrzewania.
    >
    > Koncepcje obu silników są przeciwstawne. W wysokoprężnym chodzi o to,
    > by wtrysnąć paliwo z dala od ścianki głowicy, bo tam powietrze po
    > sprężeniu nie miało jak się ochłodzić. W średnioprężnym odwrotnie
    > -- tam żelastwo jest rozgrzane bardziej od powietrza.

    IMO - koncepcja jest rózna przede wszystkim w tym, ze w benzyniaku
    mieszanka ma się zapalic od iskry. Sama z siebie nie powinna.

    W dieslu ma się zapalić sama, więc potrzeba większa temperatura.
    Żeby się lepiej zapalała to są np świece żarowe, wkładki żarowe,
    czy komory wstępne - ale tylko świece działają przy rozruchu zimnego
    silnika.

    Tak czy inaczej - dobrze piszesz, ze "temperatura zapłonu"
    to jest zaledwie "temperatura podtrzymania palenia", do samozapłonu
    potrzeba znacznie wyższej.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: