    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Date: Tue, 7 Jul 2020 21:59:03 +0200

    On 07/07/2020 18:34, heby wrote:

    > Wręcz przeciwnie, ludzie tkwią w iditycznych wyjasnieniach (kreacjonizm)
    > mimo istniejącego opisu matematycznego, potwierdzonego, zbadanego,
    > opisanego (ewolucja).

    Ewolucja w połączeniu z doborem naturalnym wyjaśnia bardzo wiele z tego
    co obserwujemy ale do dzisiej nie rozwiązuje kwestii abiogenezy.

    > Zakładanie że ludzie używają religi jako zapchajdziury są błedne. Ludzie
    > uzywają religi jako *kontry* dla logicznego myślenia które przerasta ich
    > możliwości pojmowania.

    Myślę, że zbyt generalizujesz używając słowa ,,ludzie". Są tacy co są
    odporni na wiedzę bo mają religię w miejscu rozumu a są tacy, którzy
    niewyjaśnialne obecnie problemy zrzucają na barki sił nadprzyrodzonych.
    God of the gaps, jeżeli czytałeś.

    > Trudno wyjaśnić ciągłą popularnośc np. socjalizmu/komunizmu mimo że
    > nigdzie (może poza małą skalą) nie wyszedł. Mimo to jest popularny i
    > wdrażany. Mamy model który nie działa, ale użwamy go bo ten co działa
    > nie jest zgodny z religią czy polityką

    Gdyby ten co mamy w pełni działał dla wszystkich to nie byłoby potrzeby
    ani miejsca na inne. Te inne, z gruntu przeciwstawne są ciągle popularne
    ponieważ ten co mamy nie odpowiada wszystkim. I nie należy się im
    dziwić. On pozostawia wiele do życzenia. Niestety nic lepszego jak dotąd
    nie udało nam się stworzyć.