  • 261. Data: 2017-05-15 19:45:03
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-15 o 19:06, 007 pisze:

    > A kto ci powiedział, któż to inwestorem będzie?

    Umowy na dostawę prądu są tak konstruowane że musisz pobrać zamówioną
    moc. Więc inwestorem lub jego figurantem będzie ktoś kto w tym miejscu
    już ma spory odbiornik mocy. Stacje paliw mają za małe zużycie energii.
    To będą w pierwszej kolejności hotele/motele z restauracją i
    knajpą w środku.
    Ewentualnie duże markety, ale takie stawia się w miastach a nie
    na trasach.

    Pozdrawiam

  • 262. Data: 2017-05-16 00:57:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message
    > Nie muszą być w szczerym polu wystarczy przy autostradach czy
    > ekspresówkach, ale bezpośrednio przy nich, tak żebym nie musiał zbaczać z
    > trasy i płacić po kilka razy za wjazd na autostradę.

    Na płatnych autostradach w USA już są tzw. "oazy" gdzie możesz
    zjeść, napić się czasem i wyspać no i oczywiście zatankować bez
    zjeżdzania i płacenia za wjazd ponownie.

    > Już widzę jak hotelarze i restauratorzy rzucają się na przyłącza 1-2MW i
    > więcej.

    Żebyś się nie zdziwił - jeśli przy Twoim hotelu jest ładowarka
    a przy hotelu konkurencji nie ma, to gdzie będą się zatrzymywać
    na noc bogatsi goście? No pomyśl...

  • 263. Data: 2017-05-16 00:58:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

> [...]
    > knajpą w środku.
    > Ewentualnie duże markety, ale takie stawia się w miastach a nie

    Już dziś jest sporo hoteli w USA z tzw. "destination charger".
    To co "niemożliwe" dla malkontentów w Polsce jest już w realu w USA.

  • 264. Data: 2017-05-16 00:58:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message

    > A co mam robić? Robić mi się nie chce i tyle :)
    > Leżę do góry dupą albo oglądam kolorowe rybki na rafie i piję drinki, coby
    > nie odwyknąć :)
    > Pozdrówka dla tych, co pracują :)

    Nurkujesz? Scuba?

  • 265. Data: 2017-05-16 01:02:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > Najem akumulatorów do ZOE to 309 do 549 zł miesięcznie.
    > Swego czasu Twizzy też podawało koszt najmu. Kangoo - nie wiem, "cennik w
    > trakcie aktualizacji".
    > Nissan - nie wiem, w cenniku nic nie ma, a konfigurator się wiesza.
    > Swoją drogą śmieszna sprawa - jest tam na stronie opcja "sprawdź, ile
    > zaoszczędzisz".
    > Przy moim obecnym aucie palącym 8,5 l/100 km i jeździe 20 km dziennie w
    > ciągu roku zaoszczędzę na paliwie prawie 1700 zł. Biorąc pod uwagę różnicę
    > w cenie nabycia (ok. 80 tys. zł) taki elektryk "zwróci mi się" już po 47

    Źle liczysz... Nie rozliczaj 80tyś złotych...
    Tylko różnicę w cenie elektryka od analogicznego benzyniaka.
    Nikt nie obiecuje Ci przecież że elektryk będzie się miał zwrócić do za
    darmo.
    A więc jeśli masz w planach jeździć oboma autami 10 lat to nawet jak
    wydasz na elektryka 17 tysiaków więcej niż na benzyniaka to Ci się opłaci.

  • 266. Data: 2017-05-16 01:36:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-16 o 00:57, Pszemol pisze:

    > Na płatnych autostradach w USA już są tzw. "oazy" gdzie możesz
    > zjeść, napić się czasem i wyspać no i oczywiście zatankować bez
    > zjeżdzania i płacenia za wjazd ponownie.

    Porównujesz Polskę do USA? U nas są ekspresówki i autostrady gdzie na
    odcinku ponad 100 kilometrów możesz nie uświadczyć żadnej stacji
    benzynowej, a tu nagle ktoś postawi ładowarki do elektryków?

    > Żebyś się nie zdziwił - jeśli przy Twoim hotelu jest ładowarka
    > a przy hotelu konkurencji nie ma, to gdzie będą się zatrzymywać
    > na noc bogatsi goście? No pomyśl...

    Ale na ładowanie czy na spanie? No chyba, że to transakcja wiązana, to
    wtedy jeszcze jakość jedzenia i dziwek ma kolosalne znaczenie.

    Jakąś dekadę temu wieszczono olbrzymią popularność samochodów na CNG,
    kilka firm nawet sprzedawało fabrycznie przerobione samochody a w każdym
    domu i hotelu miały być kompresory gazu. I co? I nic, już o CNG nikt nie
    pamięta.
    Przez najbliższe 5-10 lat podobnie będzie wyglądała sytuacja elektryków
    i ładowarek.

  • 267. Data: 2017-05-16 06:54:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 00:58, Pszemol pisze:
    > "Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message

    > Nurkujesz? Scuba?

    Pogadaj se z nim na priv o jego wakacjach.

    --
    MN

  • 268. Data: 2017-05-16 08:01:14
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-05-15 o 14:06, Pszemol pisze:

    > Co porabiasz w Sharm?

    Masz w sygnaturce ;)
    BPNMSP :)

    PZDR
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 269. Data: 2017-05-16 09:56:41
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 16.05.2017 o 00:58, Pszemol pisze:
    > "Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message

    > Nurkujesz? Scuba?

    Tylko snoorking. Uczę ślubną obycia w wodzie. Jeszcze pływać nie umie
    ale snurkuje już całkiem nieźle:)
    Głębokie nurkowanie owszem ciekawe, ale nigdy nie mam czasu na porządny
    kurs.
    Poza tym dzisiaj wracam trochę z żalem, bo pobyt wyjątkowo udany.
    Samolot pusty, hotele puste (jesteśmy jedyną parą Polaków), jedynie
    Rosjan jest trochę. Widocznie żadna Rosjanka nie wyskoczyła z okna w
    Egipcie:)
    Polecam wszystkim:)

  • 270. Data: 2017-05-16 11:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiesiaczek W...@v...pl ...

> [...]
    > Samolot pusty, hotele puste (jesteśmy jedyną parą Polaków), jedynie
    > Rosjan jest trochę. Widocznie żadna Rosjanka nie wyskoczyła z okna w

    Jaki hotel?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz