-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Elektryczność a środowisko
Date: Thu, 14 Dec 2017 12:39:41 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <p0tred$2tc$2$gof@news.chmurka.net>
References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
<p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
<5a3262da$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 14 Dec 2017 12:39:41 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="2988";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.4.1-20161224 ("Daill") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
Cancel-Lock: sha1:QInAtTYw5fNZgdMVxvEh3OoPOW4=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727251
[ ukryj nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> W elektrowni obroty stale, ale zapotrzebowanie na moc zmienne ..
Nie jestem pewien, czy elektryczne samochody nie wyrównają trochę
tego zapotrzebowania. W dzień pracujesz, w nocy ładujesz...
>>Chyba że powstaną samochody z generatorami spalinowymi. Generator
>>będzie
>>pracował na konkretnych, stałych obrotach i będzie pompował energię w
>>akumulatory, z których będą pobierały ją silniki elektryczne.
>
> Powstaly. hybrydy.
To co innego, hybrydy mają po prostu dwa napędy i podczas jazdy na
benzynie ładują się akumulatory do jazdy na prądzie. Mi chodzi o napęd
czysto elektryczny, tylko akumulatory ładowawane z generatora, który nie
jest podłączony do przekładni i kół - jedynie ma ładować. Niech się włącza
przy określonym poziomie energii, pracuje na najoptymalniejszych dla
siebie obrotach, a po doładowaniu do wyższego poziomu wyłącza (histereza).
> Tez nie calkiem - jakis tam % strat obecnie mamy i z nim zyjemy.
Bo jest to ekonomicznie uzasadnione. Jak przestanie być to się okaże, że
można zmniejszyć straty :) Oczywiście nie do zera, ale myślę że jeszcze
mamy rezerwę.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.17 13:57 SW3
- 14.12.17 14:28 Marek
- 14.12.17 14:59 J.F.
- 14.12.17 15:07 J.F.
- 14.12.17 15:13 SW3
- 14.12.17 15:19 Adam Wysocki
- 14.12.17 15:32 s...@g...com
- 14.12.17 15:45 Dariusz Dorochowicz
- 14.12.17 17:15 J.F.
- 14.12.17 17:26 Jacek Maciejewski
- 14.12.17 20:35 Marek S
- 14.12.17 20:42 Marek S
- 14.12.17 21:03 Marek S
- 14.12.17 21:36 Marek S
- 14.12.17 23:24 HF5BS
Najnowsze wątki z tej grupy
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- Lustra w maszynie ASML
Najnowsze wątki
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-11 Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- 2024-05-11 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-11 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-11 Koniec bezkarności?
- 2024-05-11 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-11 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-11 Marki => ERP Implementer <=