eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryczność a środowisko › Re: Elektryczność a środowisko
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
    <p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
    <5a3262da$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <p0tred$2tc$2$gof@news.chmurka.net>
    <5a328595$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    <p0u19s$57s$1$gof@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <p0u19s$57s$1$gof@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Thu, 14 Dec 2017 17:15:56 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 39
    Message-ID: <5a32a3bd$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.113.113
    X-Trace: 1513268157 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15207 83.26.113.113:49916
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2214474697
    X-Received-Bytes: 2807
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727269
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p0u19s$57s$1$g...@n...chmurka.net...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Ale w wersji Toyoty jakos tak to wyglada - silnik sie kreci na
    >> dobrych
    >> obrotach, moze napedzac pojazd i ladowac akumulatory.
    >> To, ze napedza mechanicznie nie jest na moj gust wadą - silniki i
    >> falowniki tez maja straty.

    >Tzn. zawsze ma dobre obroty, niezależnie od prędkości samochodu?
    >Przekładnia bezstopniowa?

    Mozna by tak napisac, ale w ciekawej postaci.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#P
    rius_Platform_Generations

    jest stala przekladnia planetarna, do ktorej jest podlaczony silnik
    spalinowy i dwa silniko-pradnice elektryczne.

    W rezultacie czesc momentu/mocy silnika spalinowego idzie na kola
    bezposrednio, a czesc tak jak chciales - przez pradnice i silnik
    elektryczny.
    W tej drugiej czesci przelozenie jest juz plynne, tyle ze to
    przekladnia elektryczna.
    Ale ona wplywa na te czesc mechaniczna.

    Elektronika ma tu duze pole do popisu, kręcac lub obciązajac silniki
    elektryczne.

    W efekcie elektronika moze obroty silnika spalinowego ustawic w miare
    dowolnie.
    Ma on jednak zmienne obroty, bo dobrane do sytuacji.
    Ale ciagle moze byc tak, ze auto stoi, silnik spalinowy sie kreci
    szybko i baterie laduje.
    A potem nastepuje zmiana, spalinowy gasnie, a jedziesz na elektrycznym
    :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: