    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Thu, 14 Dec 2017 23:24:33 +0100

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@w...tell> napisał w wiadomości
    news:5a31b0a1$0$3687$426a74cc@news.free.fr...

    > To już tylko o krok do "giełdy prądowej", gdzie elektrownia rozdaje
    > siecią informację na bieżąco o cenie prądu. Cena zmienia się zależnie od
    > obciążenia i możliwości prądotwórczych w danym momencie. I wtedy niech
    > każdy bierze kiedy mu pasuje, i na ile go stać, sterując osprzętem

    Tyle, żeby nie przegiąć, ale obawiam się, że bez pewnej takiej formy
    regulacji nie obędzie się. ZZa podstawową cenę (że jak ktoś kasy nie będzie
    mieć to trudno, ale pewne minimum będzie mieć zagwarantowane) pobór prądu do
    podstawiwych potrzeb (kablówka można powiedzieć, ze prawie już taką jest,
    coraz częściej telefon tak się ma, a modem nieczęsto ma własne zasilanie i
    choćby na 10 minut starczy, do znalezienia jakiejś alternatywy.

    > domowym jakimś prostym automatem ("grzej wodę kiedy cena spadnie poniżej
    > x, chyba że temperatura poniżej 30 st" - alternatywnie - "ładuj auto przy
    > niskiej cenie, chyba że pozostało mniej niż 4h do wyjazdu").

    Ale nawet, jak nie ma kasy na przyzspieszone, to niech chociaż te 1-2 Ah
    właduje, 1 Ah, zakładając prąd rozrusznika powiedzmy, 300A (Syrena,
    niezaprzęglony ok. 80A, w ruchu 250-300, zablokowany 450). 1 Ah, to 3600 As.
    Przy prądzie 300A, to jest ok. 12 sekund kręcenia. Sprawny samochód z palcem
    w dupie powinien odpalić, Nawet zimą (chyba, że minus czterdzieści). Resztę
    doładuje sobie w trakcie jazdy.

    > Skoro już mamy ten kapitalizm to niech będzie na całego. :)

    Wiem, że to głupie, ale mam coraz większe obawy, że do tego dojdzie. Mądrych
    głów brocha w tym, żeby skutki tego były jak najmniej dotkliwe. Inaczej
    wzorem KRLD, ludziska będą zmuszeni własne solary kupować, by nastarczyć
    prądu do własnych potrzeb, a jak popyt pójdzie, to wiadomo, co się z cenami
    porobi. Taki 1Ah... tym razem 230V, mój czajnik mierze ok. 10A, Czas
    gotowania wody na tym, to ok. 6 minut. Spoko starczy na 2-4 herbaty. Trzeba
    się będzie oszczedzać, ale herbatkę codziennie da radę sobie zrobić. Może to
    tanie nie będzie, ale powinno dać się zrobić. Zresztą zawsze GPZ był sporo
    droższy od normalnego.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.