eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s › Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s
    Date: Tue, 21 Apr 2015 08:19:31 +0200
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s

    W dniu 2015-04-20 o 17:06, jedrek pisze:
    > Bez dodatkowych pętli PLL z długim czasem, uśredniających ewentualną
    > niestabilność taktu 1PPS z odbiornika GPS uzyskuję dokładność 0,2Hz
    > Odbiornik FGPMMOPA6C
    > https://www.adafruit.com/datasheets/GlobalTop-FGPMMO
    PA6H-Datasheet-V0A.pdf
    > gwarantuje stałość taktu +/-10ns
    > Co w najgorszym wypadku daje błąd na poziomie 0,2Hz. Każdy kolejny
    > odczyt trzyma wynika jak skała, nie widzę pływania, skakania.

    Teoretycznie dałoby się jeszcze tę sekundę odjąć godząc się na
    pogorszenie dokładności przy użyciu monostabla do wytworzenia bardzo
    krótkiego impulsu, ale według mnie zysk w czasie nie zrekompensuje
    zmniejszenia dokładności.
    Impuls musiałby być na tyle długi, żeby miernik go zauważył i tylko
    tyle. Być może mógłby to być impuls zerujący licznik (nie sygnał
    przeniesienia).
    Lepszy wynik mógłbyś uzyskać tylko gdybyś mógł podać impuls startowy do
    odbiornika, ale takiej możliwości pewnie nie masz.

    Pozdrawiam

    DD