  • 21. Data: 2012-12-02 09:21:54
    Temat: Re: Energia za darmo
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Dec 2012 15:54:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A tak swoja droga ... toroidy mnie zastanawiaja - wydaja sie miec
    duza moc,
    > a przeciez okno niewykorzystane ... to czemu tak ?
    > Jest chyba jeszcze troche do optymalizacji w transformatorach :-)

    Ja jak potrzebuje zbudować zasilacz z transf. to stosuje proste
    kryterium doboru transformatora (pomijając cechy elektryczne) i
    dzielę je ja dwa rodzaje: dobre i złe. Dobre to takie, które na biegu
    jałowym się nie grzeją a złe to takie, które się grzeją. I ciągle
    nie mam przekonania i poważania do zasilaczy imp. mimo, że są tanie,
    małe i lekkie.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2012-12-02 09:43:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    On Fri, 30 Nov 2012 21:07:24 +0100, PcmOl <...@...com> wrote:

    >Gdyby nie ten cholerny internet nigdy bym się nie dowiedział jak ludzie są
    >bezdennie durni i byłbym szczęśliwszy ;-)

    Bez Internetu zdawalo Ci sie, ze sa racjonalni? Sam jestes racjonalny?

  • 23. Data: 2012-12-02 11:34:31
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-12-01 15:54, J.F. pisze:

    > Jest chyba jeszcze troche do optymalizacji w transformatorach :-)

    No ale coś się dzieje w temacie. Kiedyś blachy były izolowane papierem,
    później lakierem, a dzisiaj rdzą :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2012-12-02 12:41:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Sunday, December 2, 2012, 9:21:54 AM, you wrote:

> [...]
    > jałowym się nie grzeją a złe to takie, które się grzeją. I ciągle
    > nie mam przekonania i poważania do zasilaczy imp. mimo, że są tanie,

    Jasne. A teraz zrób klasyczny, transformatorowy zasilacz o mocy 100W
    pracujący w zakresie napięć od 85 do 265V AC bez ręcznego przełączania
    napięć i o sprawnosci przekraczającej 75% - moze ważyć te swoje 2 kG.
    Porównany tylko sprawność.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2012-12-02 13:03:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2012 11:34:31 +0100, PeJot napisał(a):

    > No ale coś się dzieje w temacie. Kiedyś blachy były izolowane papierem,
    > później lakierem, a dzisiaj rdzą :)

    Nie pisze sie rdza, tylko tlenkiem ferrytu :-)

    J.

  • 26. Data: 2012-12-02 13:05:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Dec 2012 09:43:47 +0100, Ghost napisał(a):

    > Bez Internetu zdawalo Ci sie, ze sa racjonalni? Sam jestes racjonalny?

    Bez internetu niewielu takich sie moglo przebic do publiki.

    J.

  • 27. Data: 2012-12-02 13:10:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2012 09:21:54 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > dzielę je ja dwa rodzaje: dobre i złe. Dobre to takie, które na biegu
    > jałowym się nie grzeją a złe to takie, które się grzeją.

    Ale to jest kryterium inzynierskie, i to niskoseryjnego, ktory moze sobie
    pozwolic na wieksze koszty.

    Z naukowego podejscia zas optymalizacja transformatora jest ciekawa.

    > I ciągle
    > nie mam przekonania i poważania do zasilaczy imp. mimo, że są tanie,
    > małe i lekkie.

    Niestety, czas zycia jest ograniczony..

    J.

  • 28. Data: 2012-12-02 14:35:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Bez internetu niewielu takich sie moglo przebic do publiki.

    Jestes racjonalny? Na pewno?

  • 29. Data: 2012-12-02 15:11:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Dec 2012 12:41:26 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
> [...]
    przełączania
    > napięć i o sprawnosci przekraczającej 75% - moze ważyć te swoje 2

    Oczywiście nie neguje zalet zas. imp., ale cytując klasyka, "żeby te
    plusy nie przyslanialy minusów".
    A na poważnie, pochodzi taki imp. ze 30 lat bezawaryjnie ? ;)
    Moje najstarsze zas. transf. tyle mają lat i ciągle dają radę :)
    (bez ani jednej naprawy).

    --
    Marek

  • 30. Data: 2012-12-02 22:29:34
    Od: "news.neostrada.pl" <zewmałpapoczta.onet.pl>

    wiadomości news:1779702131.20121130144523@pik-net.pl.invalid...
    > Hello,
    >
    > Dostałem takiego maila:
    >
    > ===8<===
    > Na stronie
    >
    > http://alusigma.pl/freeenergy.pdf

    Dla ludzi racjonalnie myślących jest uczywiste, że się nie da. Z drugiej
    strony wszystkie wynalazki powsatją wówczas, gdy do rzeczy zabiera sie ktoś,
    kto nie wie, że sie nie da. Wtedy okazuje sie że sie da. Tylko, że najpierw
    trzeba nie wiedzieć że się nie da.

    Zbino