  • 31. Data: 2012-12-03 02:02:14
    Temat: Re: Energia za darmo
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-12-02 22:29, news.neostrada.pl pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:1779702131.20121130144523@pik-net.pl.invalid...

    > Dla ludzi racjonalnie myślących jest uczywiste, że się nie da. Z drugiej
    > strony wszystkie wynalazki powsatją wówczas, gdy do rzeczy zabiera sie
    > ktoś, kto nie wie, że sie nie da. Wtedy okazuje sie że sie da. Tylko, że
    > najpierw trzeba nie wiedzieć że się nie da.

    Akurat w tym przypadku tych, co nie wiedzą, że się nie da,
    może być nawet więcej. I niemała grupka próbuje. Silniki Adamsa,
    silniki na magnesy stałe, diabelski młyn z przeskakującymi
    kuleczkami czy latający taboret. Nawet wąłsną wiki mają:
    http://peswiki.com/index.php/Directory:CD_Motor

    Wynik: taki, jak przewidzieli ci, co wiedzą;-)

    Poza energią tacy ludzie lubią atakować pęd.
    Nagrodę krajową ma oczywiście Lucjan Łągiewka,
    o trofeum światowe dzielnie walczy z pewnym chińskim
    inżynierem od radarów i mikrofal, który ładując w ścięty
    stożek mikrofale chciał uzyskać bezodrzutowy pędnik
    (bo przecież fala e-m odbijając się wywołuje ciśnienie,
    a na górze jest mniejsza powierzchnia:)

    pzdr
    bartekltg

  • 32. Data: 2012-12-04 00:39:29
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Nie pisze sie rdza, tylko tlenkiem ferrytu :-)

    Ferrytu... może... choć według dzisiejszej podziwaczonej
    nomentamtegoklatury, czy jak go zwał, to chyba było by tritlenku diżelaza
    (Fe2O3)? :) A może i rzeczywiście "diferrytu"? :) Skoro Pluton nie jest już
    normalną planetą, no w czym komu zawinił... :P To wszystkiego mogę się
    spodziewać.

  • 33. Data: 2012-12-04 00:42:06
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > stożek mikrofale chciał uzyskać bezodrzutowy pędnik
    > (bo przecież fala e-m odbijając się wywołuje ciśnienie,

    Jako sceptyk zapytuję - ile się odbije, a ile pójdzie w pizdu... wróć, w
    ciepło? :)) Czyli - jaka sprawność tego będzie? :D

  • 34. Data: 2012-12-04 01:02:29
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-12-04 00:42, Anerys pisze:

    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Jako sceptyk zapytuję - ile się odbije, a ile pójdzie w pizdu... wróć, w
    > ciepło? :)) Czyli - jaka sprawność tego będzie? :D

    Sprawność będzie wynosiła 0%, gdyż ponieważ jako sceptyk zapewniam
    Cię, iż 0 Newtonów średniej siły zostanie wygenerowanych z dowolnej
    mocy, gdyż ponieważ nasz chiński inteligent nie policzył sił
    działających na pochyłe ścianki ściętego stożka.
    Żadne cwaniaczenie nie pokona całek ruchu! Ale rządowy grant zapewni...

    ;-)

    Właśnie ta grupa 'paranaukowców' jest najśmieszniejsza. Jestem
    w stanie zrozumieć 'XXI wiecznego Teslę', który z narażeniem
    zdrowia swojego i bezpieczników tworzy przedziwne eksperymenty,
    a wyniki zdejmuje multimetrem za dychę. I jemu 'coś wychodzi'.

    Ale gdzie popełniono błąd w edukacji (w końcu skończone głąby to
    nie są, potrafią nieraz całe strony przekształceń wzorków wypisać)
    osób, które ze _znanych_ _praw_ fizyki wyprowadzają perpetuum mobile
    lub 'bezodrzutowy pędnik', mimo, że z tych samych praw, a znacznie
    prościej, da się wyprowadzić niemożliwość czegoś takiego.

    pzdr
    bartekltg

  • 35. Data: 2012-12-04 02:16:46
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > mocy, gdyż ponieważ nasz chiński inteligent nie policzył sił
    > działających na pochyłe ścianki ściętego stożka.

    Otóż właśnie :)

    > Żadne cwaniaczenie nie pokona całek ruchu! Ale rządowy grant zapewni...
    >
    > ;-)

    Cóż powiedzieć... a tymczasem mniej będzie na rzeczy daleko ważniejsze, np.
    sprawy nowotworowe, AIDS...
    Tak mi się luźno skojarzyło z lampą rentgenowską i hamowaniem elektronów na
    antykatodzie, ale przypuszczam, że zanim powstanie jakakolwiek istotna siła
    odrzutowa (1), to prędzej wzmiankowana antykatoda w pizdu spłynie, albo
    wręcz, odparuje, zjonizuje się... Różnica jest chyba w położeniu fali e-m w
    widmie, tu powyżej, a mikrofale poniżej światą widzialnego.

> [...]
    > zdrowia swojego i bezpieczników tworzy przedziwne eksperymenty,
    > a wyniki zdejmuje multimetrem za dychę. I jemu 'coś wychodzi'.

    Wystarczy mieć wiedzę i wyobraźnie nie skażoną nadmiernie... nauką w
    szkole...

> [...]
    > lub 'bezodrzutowy pędnik', mimo, że z tych samych praw, a znacznie
    > prościej, da się wyprowadzić niemożliwość czegoś takiego.

    Ja myślę, że komuś po prostu zabrakło odrobiny wyobraźni.
    Ja już ohoho, ile lat, rozmyślam rozmaite odmiany koncepcji wykonania
    prostej centralki telefonicznej własnego projektu. Już mam koncepcję
    komutacji, teraz przegryzam obsługę abonenta wołającego... Myślę, aby to, co
    chcę, zrobić dobrze, porządnie. Po co? Dla jaj, satysfakcji, po to, żeby
    inni się pytali :)

    (1) Tak ogólnie pasuje mi do tematu to:
    http://fun.fakt.pl/zdjecie/z-moralem/media/3752
    Właśnie te perpetumy, to jest to, za czym lecą ci dziennikarze...Obrazek
    jest może i żartobliwy, ale przeraźliwie prawdziwy...

  • 36. Data: 2012-12-05 19:50:12
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Marek napisał(a) w wiadomości: ...
    >A na poważnie, pochodzi taki imp. ze 30 lat bezawaryjnie ? ;)
    >Moje najstarsze zas. transf. tyle mają lat i ciągle dają radę :)
    >(bez ani jednej naprawy).

    Te stare psuć się chyba nie zaczynają od transformatora?

    Ja np. wolę prymitywny wtórnik jako stabilizator (jeżeli moc b. mała i nie
    trzeba za dokładnie) niż wymuskany LDO i czytać o przedziale stabilności...

    Arek

  • 37. Data: 2012-12-05 20:03:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Andrzej Lawa napisał(a) w wiadomości: <50b953c3$1@news.home.net.pl>...

    >Hmm... To mi trochę przypomina moje pomysły na samochód napędzany
    >bateryjką 9V i transformatorem dzwonkowym.
    >
    >Ale miałem wtedy 7 lat i nie bardzo kojarzyłem różnicę między mocą a
    >napięciem ;)

    Każdy to przechodził mniej-więcej w tym wieku? :) Napięcie to jest to!
    Co tam jakaś moc...
    Zaprojektowałem układzik z silniczkiem elektrycznm od zabawki który
    napędza dynamo rowerowe, które zasila tenże silniczek... Miało to
    napędzać samochody. Perpetuum mobile. W razie problemów wspomaganie
    bateryjne.
    Tylko nabrałem wątpliwości, bo silniczek z trudem ale dawało się
    jednak zatrzymać palcami.
    Poza tym dorośli co prawda wapniaki i tacy mało kumaci ale mimo to
    powinni na to wpaść wcześniej... Coś nie tak...

    Arek

  • 38. Data: 2012-12-06 12:04:59
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > napędza dynamo rowerowe, które zasila tenże silniczek... Miało to
    > napędzać samochody. Perpetuum mobile. W razie problemów wspomaganie

    ja kiedyś wymyśliłem, że skoro siła wyporu jest całkiem spora
    to wystarczy zanurzyć w naczyniu jedna ze stron torusa
    (pozioma oś obrotu - tak żeby przechodził przez uszczelnienie w dnie),
    a wtedy siła wyporu kręciła by nim bez opamiętania...

    i w ogóle strasznie psioczyłem, ze to straszna głupota mieć w gniazdku prąd
    "zmienny"
    stały! a najlepiej tak ok 9V to by było coś!

    ;-D

  • 39. Data: 2012-12-06 12:24:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    qlphon napisał:

> [...]
    > (pozioma oś obrotu - tak żeby przechodził przez uszczelnienie w dnie),
    > a wtedy siła wyporu kręciła by nim bez opamiętania...

    E, to przecież nie może działać! Siła wyporu skierowana jest do góry,
    a jak się wyboruje dziurę w dnie naczynia i przesadzi tamtędy torus,
    to akurat tam tej siły zabraknie. Trzeba obstalować wyższe naczynie,
    a dziursko zrobić z boku i tamtędy wyciągnąć torus. Wtedy wszystko
    jest w porządku.

    > i w ogóle strasznie psioczyłem, ze to straszna głupota mieć w gniazdku
    > prąd "zmienny" stały! a najlepiej tak ok 9V to by było coś!

    W sumie to Edison myślał podobnie (a nawet obsobaczył i pogonił Teslę,
    który miał na ten temat inne zdanie).

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2012-12-06 12:36:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello qlphon,

> [...]
    > "zmienny"
    > stały! a najlepiej tak ok 9V to by było coś!

    Te 9V... Wszyscy początkujący chca cos robić z 9V... Człowiek
    tłumaczy, ze to najdroższa bateria w przeliczeniu na Wh a oni z uporem
    maniaka :(

    --
    Best regards,
    RoMan