  • 1. Data: 2010-06-06 09:16:57
    Temat: vat od kratki - juz sie pogubilem...
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Tyle się pozmieniało i się o tym naczytałem parę miesięcy temu że teraz to
    już nie wiem co tak na prawdę obowiązuje.
    Jakie dokumenty mam wymagać od właściciela auta z kratką (4-osobowe kombi) z
    2000r. (w DR wpisane bodajże wielofunkcyjne ciężarowe?) aby można było
    odliczać watę od paliwa? Oprócz wpisu w DR zgaduję że jakieś papiery na samą
    kratkę i homologacja producenta?
    No i jak to teraz jest - ładowność>500kg? jakieś stosunki długości itp
    obowiązują? Jeszcze pół roku temu wszystko było dla mnie jasne a teraz to
    już nie pamiętam co aktualnie obowiązuje...
    No i podstawa - jak myślicie - zniosą jeszcze możliwość z watą od
    4/5-osobowych kratek?

  • 2. Data: 2010-06-06 09:57:14
    Temat: Re: vat od kratki - juz sie pogubilem...
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Lukasz pisze:
> [...]
    > to już nie pamiętam co aktualnie obowiązuje...
    > No i podstawa - jak myślicie - zniosą jeszcze możliwość z watą od

    1) wpis w DR - ciężarowe
    2) homologacja ciężarowa
    3) ładowność min 500kg

    więcej wzorów nie obowiązuje :)

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2010-06-06 11:53:31
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "icek2" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Lukasz pisze:
    > 1) wpis w DR - ciężarowe
    > 2) homologacja ciężarowa
    > 3) ładowność min 500kg
    >

    > więcej wzorów nie obowiązuje :)

    czyli na Focusa z 2000r. który ma kratkę i wpis w DR chyba uniwersalny
    ciężarowy (czy coś podobnego) i ładowność ~460kg, kratkę i pewnie
    homologację waty od paliwa nie odliczę?

  • 4. Data: 2010-06-06 16:03:34
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > czyli na Focusa z 2000r. który ma kratkę i wpis w DR chyba uniwersalny
    > ciężarowy (czy coś podobnego) i ładowność ~460kg, kratkę i pewnie
    > homologację waty od paliwa nie odliczę?

    dokładnie tak. niewiem nawet czy nie 505 kg ale na pewno powyżej 500.
    dlatego wszystkie małe samochodziki typu KIA SOUL czy VENGAi ine Hiundaie są
    4 osobowe bo brakuje im masy :)
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2010-06-06 17:35:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > dokładnie tak. niewiem nawet czy nie 505 kg ale na pewno powyżej 500.
    > dlatego wszystkie małe samochodziki typu KIA SOUL czy VENGAi ine Hiundaie
    > są 4 osobowe bo brakuje im masy :)

    Megane Kombi też było 4 osobowe, a raczej małe nie było - gabarytowo to już
    klasa D.

  • 6. Data: 2010-06-06 19:29:54
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Megane Kombi też było 4 osobowe, a raczej małe nie było - gabarytowo to
    > już klasa D.

    może i tak. ale zależy od tego co ma w kwitach wpisane.
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2010-06-07 07:09:48
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Lukasz pisze:
> [...]
    >
    > czyli na Focusa z 2000r. który ma kratkę i wpis w DR chyba uniwersalny
    > ciężarowy (czy coś podobnego) i ładowność ~460kg, kratkę i pewnie

    tak
    na 100% nie odliczysz VAT od auta i paliwa

    --
    pozdros
    icek

  • 8. Data: 2010-06-07 11:49:17
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > Megane Kombi też było 4 osobowe, a raczej małe nie było - gabarytowo to
    > już klasa D.

    eeee, ze co?

    to dalej klasa C (kompaktowe kombii),
    chocby nie wiem ilu marketoidow chcialo np. z Octavii zrobic D czy z
    Fabii C, "to se ne da - panie Havranek" ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2010-06-07 12:06:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > eeee, ze co?
    >
    > to dalej klasa C (kompaktowe kombii),

    Niby tak, ale rozmiarowo numer więcej.
    Dokładnie tak samo duże jak Laguna pierwszej generacji, większe niż niejedno
    auto klasy D, co do której przynależności nikt nie ma wątpliwości.

    > chocby nie wiem ilu marketoidow chcialo np. z Octavii zrobic D czy z Fabii
    > C, "to se ne da - panie Havranek" ;)

    Ale akurat z tą Meganką tak nie było, więc analogia nietrafiona.
    Megane Kombi było ZNACZNIE większe niż hatchback, fizycznie większe, rozstaw
    osi był powiększony dokładnie o 10 cm.
    I nikt go na siłę nie próbował do innej klasy przeciskać, mimo że wymiarowo
    pasowało tam zupełnie nieźle.

  • 10. Data: 2010-06-08 19:03:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Megane Kombi też było 4 osobowe, a raczej małe nie było -
    > gabarytowo to już klasa D.

    Megane to megane - laguna to to nie jest.

    Ale i tak mowa o ladownosci - chocby bylo duze, to niekoniecznie
    musi ciezary przewozic.
    Jedna osoba mniej i mozna wpisac wiecej w rubryce "ladownosc".

    J.