  • Data: 2018-12-04 22:20:00
    Temat: Re: Fan ICE o EV :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 4 Dec 2018 12:37:01 -0800 (PST), s...@g...com

    > przebieg roczny/52*5 czyli dzielic na 260 a nie 365.

    Średni DZIENNY to średni DZIENNY. Ja w dni weekendowe jeżdżę dalej niż w
    powszednie.

    > Czepiam sie tam gdzie liczenie jest zle zrobione.
    > po kij mi znac sredni dzienny przebieg?
    > Co to za informacja?

    Chodziło o uzmysłowienie jak śmieszne przebiegi robi większość "kowalskich"
    i jak to wygląda do przeświadczenia o tym, że EV ma mały zasięg.

    > Czytal. To ze wymienil pare wad nie zmienia faktu ze to material sponsorowany.

    Znaczy są jakieś gorsze wady o których wrednie nie wspomniał?
    BTW Pożycz na chwilę kryształową kulę...

    > A jaki to problem aby w aucie byl guzik z napisem "chce aby samochod
    > naladowal akumulator najlepiej jak sie da a w zamian obiecuje ze bede go
    > podlaczal po powrocie z pracy natychmiast ale nie bede oczekiwal
    > naladowanego do pelna przed 6 rano"

    W Tesli można sobie backupowe cele odblokować godząc się na degradację
    baterii. :P Może i Nissan się doczeka, aczkolwiek znając marki wschodnie
    pewnie czegoś takiego nie wprowadzą.

    > Ficzer prosty do zaaplikowania (10 linijek kodu czytajacych
    > temperature ogniw plus warunek)

    Takie pytanie to zadaj producentowi. Ważne, że zostało to wykazane w
    materiale, bo nie każdy o tym wie -- w tym grupowy Marek, który takim
    Leafem jeździł i jak się okazało zajeździł. :P

    > 160mil. Gdzie tam do 350km? moze 250 miales na mysli?

    Tak, literówka.

    > Tak czy siak trza ladowac codziennie. Jak sie raz zapomni to mozna z
    > roboty nie wrocic jak sie jedzie te 40mil.

    Jak się jedzie 40 mil do pracy, to nie trzeba ładować codziennie.

    > Twoje wrazenie jest mylne.

    Przecież większość ludzi EV zadowoli. Nowy EV można kupić w cenie ICE.
    Można kupić taniej niż $10k. Czyli Ciebie by zadowolił w pełni. Czyli jest
    dobrze, a Ty twierdzisz że nie jest dobrze.

    > No mi by wystarczylo. Ale nie kupie bo za drogie. I nawet takich po
    > 10kUSD nie widze w okolicy. Ja patrze przez pryzmat portfela i
    > uzytecznosci. Jestem w stanie doplacic jak pozytek jest.

    Bo żyjesz w polskim ciemnogrodzie, i w UE gdzie panują producenci ICE a EV
    są pałowane.

    > A EV aktualnie pozyteczne nie jest. W tym jest rowniez koszt.

    Jest pożyteczne pod każdym względem, a że ma absurdalną cenę u nas, w ogóle
    w UE, to inna inszość.

    > Mi sie to wydaje bez sensu. Hamulec jest po to aby hamowac. Bez sensu w
    > jednym trybie ma martwa strefe jesli ma to na celu oszczedzac energie
    > czy klocki. Jakby tak bylo to w obu przypadkach ta martwa strefa tam
    > byla.

    Ale po co hamulec, skoro odjęcie gazu wystarczy i rekuperacja wykonuje
    większość roboty, a potem automat klockami i robi to idealnie płynnie.

    > Ale mozna Jasona zapytac, jeszcze to auto pewnie ma.

    Pytaj.

    --
    Pozdor
    Myjk