  • 31. Data: 2012-11-14 14:19:59
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-14 13:58, AL pisze:

    > przetaczam sobie przed garazem

    A wyważasz koła gumą TURBO za każdym razem jak zakładasz koła.

  • 32. Data: 2012-11-14 14:43:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-11-14 13:49, Filip pisze:
    > Nie powinno się stosować żadnego smaru miedziowego!!!!!!!!!!! Ludzie,
    > skąd Wy macie takie pomysły???
    Z warsztatu? Przy wymianie kół regularnie smarowali mi całą piastę
    smarem miedziowym.

    Maciek

  • 33. Data: 2012-11-14 15:04:36
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-14 14:19, Filip pisze:

    > A wyważasz koła gumą TURBO za każdym razem jak zakładasz koła.

    a jakbys przeczytal ten watek to bys zauwazyl szczegol o wywazeniu.
    Dodatkowo - kto Ci bzdur nakladl, ze kazde zdjecie i zalozenie kol (nie
    opon) wymaga wywazenia?

  • 34. Data: 2012-11-14 15:08:58
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-14 14:43, Maciek pisze:
    > Z warsztatu? Przy wymianie kół regularnie smarowali mi całą piastę
    > smarem miedziowym.

    Jedź do salonu i ściągnij koło, czy fabrycznie też jest piasta
    WYSMAROWANA TYM GÓWNEM? Nie!

  • 35. Data: 2012-11-14 15:11:16
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-14 15:04, AL pisze:

    > a jakbys przeczytal ten watek to bys zauwazyl szczegol o wywazeniu.

    I wyważasz przed zmianą kół na sezon?

    > Dodatkowo - kto Ci bzdur nakladl, ze kazde zdjecie i zalozenie kol (nie
    > opon) wymaga wywazenia?

    Zapewniam Cię, że przed każdą wymianą kół konieczne jest ich wyważenie.
    I to nie są bzdury, tylko fakty. Chyba, że ktoś jeździ raz na tydzień do
    sklepu. Ale wtedy to i akumulator musi wymienić raz na 2 lata i wiele
    innych rzeczy.

  • 36. Data: 2012-11-14 15:12:11
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-14 14:18, Filip pisze:

    > Zapewniam Cię, że nawet jak "coś" się dostanie w gwint, to nie zaszkodzi
    > to coś temu gwintowi.

    > Osadzenie piasty czyścisz?
    >
    > Śrub się nie czyści, to nie są śruby do silnika.

    no tak - lepiej wkrecic z syfem a za pol roku sie meczyc i klnac.

    > Jeszcze raz powtórzę, nie robi się czegoś takiego. W żadnej wulkanizacji
    > tak nie robią ani w żadnej fabryce ani w żadnym warsztacie
    > autoryzowanym. Śrub do kół się niczym nie pryska ani nie smaruje.

    no to ja tak robie i nie musze potem kkopac godzine w kolo jak Ty lub
    uzywac 2 metrowych przedluzaczy do odkrecenia sruby.
    Tak samo jak w warsztacie kaze dokrecac sruby kol recznym kluczem a nie
    pneumatycznym kluczem.
    Moze sprobuj?

    > I latasz tym bokami z butem w podłodze w weekendy.

    nie to miniwan - wiec sie nie nadaje

    > Nie, w osobówce, nieco cięższej od Twojego.

    i latasz tym na boki?
    Moze ten problem z tym zdjeciem kola wynika, ze za bardzo do kraweznikow
    dobijasz bokiem ;)

  • 37. Data: 2012-11-14 15:20:44
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-14 15:11, Filip pisze:

> [...]
    > I to nie są bzdury, tylko fakty. Chyba, że ktoś jeździ raz na tydzień do
    > sklepu. Ale wtedy to i akumulator musi wymienić raz na 2 lata i wiele

    to moze uzasadnij.
    Zakladam, ze nie driftuje, staram sie nie hamowac z piskiem, nie pale
    gumy, nie wale bokiem kola w krawezniki.
    Natomiast, jezeli zauwazylbym jakiekolwiek symptomy niepokojace to nie
    czekalbym na koniec sezonu, tylko w trakcie sezonu podjechal sobie na
    wywazenie). Dlatego nie kazde zdjecie kola z auta kwalifikuje je do
    wywazenia.

    Robie na rok ok 12kkm (nie duzo, ale do pracy mam na pichote i dod. auto
    sluzbowe), zona ok 25kkm i w jednym i w drugim przypadku nie czuje
    potrzeby by za kazdym razem je wywazac - owszem robie to - ale jak nie
    widze potrzeby czy innych niepokojacych objawow to nie robie tego co
    roku). Robie profilaktyke co drugi sezon, no chyba, ze jest potrzeba
    zrobic to szybciej.

  • 38. Data: 2012-11-14 15:26:11
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-14 15:12, AL pisze:

    > no tak - lepiej wkrecic z syfem a za pol roku sie meczyc i klnac.

    Po pierwsze, o jakim syfie piszesz? O jakichś kosmicznych klejach czy
    co? Jak wsadzisz śruby do pudełka czy do siatki i zawiniesz na pół roku
    to żaden syf się nie dostanie na gwint.
    Po drugie: według słowników poprawnościowych właściwa forma to kląć nie
    klnąć. Wybacz, mnie tu wrzucają za taranowanie-tarasowanie, co wkradło
    się zwyczajne przetwórstwo słownikowe, to ja będę teraz wszystkich
    poprawiał.
    Po trzecie osadzenie piasty powinno być czyste, bez żadnego smaru.

    > no to ja tak robie i nie musze potem kkopac godzine w kolo jak Ty lub
    > uzywac 2 metrowych przedluzaczy do odkrecenia sruby.

    Ja nie kopię śrub, gdzieś Ty to wyczytał. Ja używam samochodu nie tylko
    do jazdy po prostej i na zakrętach w mieście. Używam też auta do jazdy
    która nie jest uważana za jazdę normalną i na skutek przeciążeń felga
    aluminiowa się zapieka, jest to normalne.

    > Tak samo jak w warsztacie kaze dokrecac sruby kol recznym kluczem a nie
    > pneumatycznym kluczem.

    Nie ma takiej potrzeby aby dokręcać śruby nierównomiernie z
    nierównomierną siłą, to jest jeszcze gorsze niż dokręcenie pneumatem na
    II. Jeśli już rozkazujesz komuś dokręcać ręcznie, to rozkaż aby użył
    klucza dynamometrycznego abyś miał wszystkie śruby dokręcone tym samym
    momentem.

    > Moze sprobuj?

    > nie to miniwan - wiec sie nie nadaje

    Więc nie masz dużych przeciążeń na koło. Od zwykłej jazdy felga
    aluminiowa nie powinna się mocno zapiec.

    Pominę powyższy mało trafny komentarz.

  • 39. Data: 2012-11-14 15:33:20
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-14 15:20, AL pisze:

    > to moze uzasadnij.
    > Zakladam, ze nie driftuje, staram sie nie hamowac z piskiem, nie pale
    > gumy, nie wale bokiem kola w krawezniki.

    Jeżeli powyższe czynniki ani żadne inne nie występują to chyba latasz
    samochodem. Zapomniałeś o dziurach, o zużywającym się bieżniku o
    "leżeniu" kół, bo wątpię abyś miał stojak do kół.

> [...]
    > czekalbym na koniec sezonu, tylko w trakcie sezonu podjechal sobie na
    > wywazenie). Dlatego nie kazde zdjecie kola z auta kwalifikuje je do

    Ale byś się zdziwił. Podjedź w tej chwili tak jak masz teraz koła do
    dobrej wulkanizacji, gdzie mają czuły sprzęt. Zobaczysz, że nie masz
    dobrze wyważonych kół.

    > Robie na rok ok 12kkm (nie duzo, ale do pracy mam na pichote i dod. auto
    > sluzbowe),

    Robisz średnio ponad 30 km dziennie, po roku czasu jeżdżenia i
    dwukrotnym składowaniu kół na 100% masz niewyważone koła.

    Super.

  • 40. Data: 2012-11-14 15:33:59
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-14 15:26, Filip pisze:

> [...]
    > poprawiał.
    > Po trzecie osadzenie piasty powinno być czyste, bez żadnego smaru.

    Ja nie smaruje piasty, ale tez nie mam problemow z zapiekaniem.
    Ty stwierdziles, ze masz taki problem, wiec moze raz sprobuj - sam
    kolnierz na ktory nasadzasz felge (może pomoże).

> [...]
    > która nie jest uważana za jazdę normalną i na skutek przeciążeń felga
    > aluminiowa się zapieka, jest to normalne.

    no to trzeba bylo tak od razu.
    W znanych mi samochodach (mam 3 obecnie a przez rece przewinelo sie juz
    parenascie), nie zauwazylem takiego przypadku by mi sie felga zapiekla.

    Nie wiec sensu dalej ciagnac tego watku.