  • 1. Data: 2012-11-01 21:54:33
    Temat: Re: Firewall w oponie
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-31 19:14, Tomasz Pyra pisze:

    > Zestawy multimedialne to już tak naprawdę w pełni funkcjonalne komputery,
    > mające również interfejsy sieciowe typu bluetooth i sieci komórkowych, a z
    > drugiej strony mające połączenie z szyną CAN samochodu i tą drogą już można
    > w samochodzie zrobić wszystko - bywa że i kręcić kierownicą i wyłączyć
    > hamulce.

    No to co? Bez komputera też można komuś "wyłączyć hamulce" w nocy na
    parkingu. Nie popadajmy w paranoję. Tory kolejowe też można rozkręcić
    powodując wykolejenie pociągu. Nikt jednak tego nie robi.

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-11-02 10:26:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 01 Nov 2012 21:54:33 +0100, Marcin N napisał(a):

    > No to co? Bez komputera też można komuś "wyłączyć hamulce" w nocy na
    > parkingu. Nie popadajmy w paranoję. Tory kolejowe też można rozkręcić
    > powodując wykolejenie pociągu. Nikt jednak tego nie robi.

    593.html

    Pomijajac tych, co z koleji zwijaja przewody, nie baczac na mozliwe skutki.
    Jak stal podrozeje, to i szyny beda znikac :-)

    a nie, przepraszam, moze juz podrozala
    http://tvp.info/informacje/polska/rozkrecili-tory-po
    ciagi-opoznione/5361311

    poza tym co innego zanurkowac w nocy pod samochod i ciac przewody, a co
    innego przechodzic sobie niewinnie po chodniku i patrzyc jak samochody
    gasna :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-11-02 12:19:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    > No to co? Bez komputera też można komuś "wyłączyć hamulce" w nocy na
    > parkingu. Nie popadajmy w paranoję. Tory kolejowe też można rozkręcić
    > powodując wykolejenie pociągu. Nikt jednak tego nie robi.

    Różnica jest tu taka, że w jakiś dziwny sposób elektronika przyciąga różnej
    maści hackerów, którzy zrobią to tylko po to żeby pokazać że się da.

    Oni nie pójdą przeciąć przewodów hamulcowych, ale jak da takie numery robić
    "przez internet" no to chętnie.
    I również dla jaj będą chodzić po parkingach i np. unieruchamiać samochody,
    pomimo że oczywiście są i inne sposoby dokonania tego mechanicznie.

    A sprawa o tyle ciężka że praktycznie nie zostawia się śladów.

  • 4. Data: 2012-11-02 21:56:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > skutki.
    > Jak stal podrozeje, to i szyny beda znikac :-)

    To musiała podrożeć w 2003 :-)

    "Do 2002 roku na północnym krańcu Bytkowa istniała stacja towarowa
    górnośląskiej kolei wąskotorowej. Po zamknięciu kopalni "Siemianowice" i
    zakończeniu przewozów węgla w 1999 zbudowany został w Bytkowie przystanek
    osobowy, gdzie zatrzymywały się sezonowe pociągi turystyczne na linii
    Siemianowice Śląskie-Bytom-Tarnowskie Góry-Miasteczko Śląskie. W wyniku
    zmasowanych kradzieży nawierzchni torowej w 2003 roku linia wąskotorowa na
    odcinku Siemianowice-Bytom została zamknięta, a resztę nawierzchni rozebrało
    PKP."

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bytk%C3%B3w

    > poza tym co innego zanurkowac w nocy pod samochod i ciac przewody, a co
    > innego przechodzic sobie niewinnie po chodniku i patrzyc jak samochody
    > gasna :-)

    Taki interfejs BT jest do OBD2 ze stałym hasłem 1234 albo 5678

  • 5. Data: 2012-11-02 23:32:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-02 12:19, Tomasz Pyra pisze:

    > Różnica jest tu taka, że w jakiś dziwny sposób elektronika przyciąga różnej
    > maści hackerów, którzy zrobią to tylko po to żeby pokazać że się da.

    Ile znasz wypadków tego typu?
    Co innego włamać się na serwer i napisać "tu byłem" a co innego zagrozić
    życiu.

    --
    MN

  • 6. Data: 2012-11-03 15:23:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Fri, 02 Nov 2012 23:32:09 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Ile znasz wypadków tego typu?

    Właśnie dlatego takie standardy przemysłowe opracowuje się przed, a nie po
    fakcie.
    Po to żeby za kilka lat się nie okazało że jest sobie aplikacja na
    smartfona z którą idąc ulicą uszkadzasz 3/4 samochodów obok których
    przeszedłeś.
    Bo wtedy znajdzie się wielu którzy tak właśnie zrobią.

  • 7. Data: 2012-11-04 17:52:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-03 15:23, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > przeszedłeś.
    > Bo wtedy znajdzie się wielu którzy tak właśnie zrobią.

    O to się nie obawiaj. Toż to byłby gwóźdź do trumny zarówno dla
    producenta telefonów jak i samochodów. Mają tam swoich ludzi, którzy
    dbają, żeby takich wpadek nie było (co nie znaczy, że prawdopodobieństwo
    jest zerowe).

    --
    MN

  • 8. Data: 2012-11-04 18:24:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Nov 2012 17:52:47 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > producenta telefonów jak i samochodów. Mają tam swoich ludzi, którzy
    > dbają, żeby takich wpadek nie było (co nie znaczy, że prawdopodobieństwo

    Telefonow ? No moze do tego czasu nie bedzie juz mozna zainstalowac
    niedozwolonego programu, a i bedzie je mozna zdalnie skasowac, bo inaczej
    to jakos tego nie widze :-)

    Samochodow ... owszem, ale to sie moze zdarzyc jak juz wiele milionow
    bedzie wrazliwych na ataki ...

    J.

  • 9. Data: 2012-11-04 19:14:38
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Marcin N wrote:

    > O to się nie obawiaj. Toż to byłby gwóźdź do trumny zarówno dla
    > producenta telefonów jak i samochodów.

    Bez przesady. A małoż to już było różnych "akcji serwisowych", bo się
    okazało, że ktoś niebezpieczego bubla spłodził? A interes się dalej
    kręci...

    --
    Deflegmator