    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Flash na Linuxie
    Date: Fri, 9 Jan 2009 03:07:20 +0100

    ** SasQ <s...@g...pl> wrote:

    > Nie wiem czy wybrałem dobrą grupę, więc jak coś to mnie przekierujcie
    > ;J

    Złą: pl.comp.os.linux

    > Znacie może jakieś dobre darmowe narzędzia na Linuxa, w których
    > mógłbym tworzyć animacje i gierki Flash?

    Starsze wersje Flash działają pod WINE na Linuksie (i innych takich) ale
    nie są darmowe. Dobrych, darmowych, działających na Linuksie nie ma.

    > Ewentualnie czy istnieją jakieś... nie wiem... kompilatory, które
    > brałyby ActionScript napisany czystym tekstem, do tego jakieś bitmapy
    > i SVG czy coś, i kompilowały to do SWF? Da się generować Flashe
    > całkowicie "programowo"?

    Istnieją całkiem niezłe narzędzia do generowania flashy po stronie
    serwera. Np. klasy dla PHP czy serwery mediów strumieniowych -
    najczęściej są to ograniczone (ale dla wielu wystarczające) alternatywy
    dla komercyjnych/zamkniętych/droższych rozwiązań.

    Używanie tego i tak sprowadza się do projektowania interfejsu
    graficznego za pomocą prawilnego Flasha na Windows/MacOS i
    oprogramowania serwera aby udostępniał w zasadzie surowe dane dla
    wygenerowanych w ten sposób rozwiązań.

    Rozróżnij projektowanie/disajnowanie grafiki/layoutu od zwracania bardzo
    konkretnych rzeczy na serwerze.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )