eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFormuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? › Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
  • Data: 2019-09-28 21:42:09
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Saturday, September 28, 2019 at 7:25:55 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wychodzi ze jestes wybitnym specjalista konstrtuktorem samochodow wyscigowych.
    Szkoda ze sie do tej pory nie chwaliles. Madrego warto posluchac nawet jak pierdoli?
    Do roboty Ferrari czy Bugatti jezdzisz?

    Skad takie wnioski? Jesli nie pijesz to sie musiales nacpac... ;)

    Wsp. tarcia dotyczy "plaskich" powierzchni. Jesli opona jest mieka i np, wypelnia
    pory asfaltu lub klei sie do powierzchni, to te wszystkie teoretyczne rozwazania sa o
    kant d. rozbic... Zaczyna sie zachowywac jak kola zebate, gdzie zerwanie
    przyczepnosci jest mocno utrudnione.
    Np. gume taka jak w oponach w F1 nascie(dziesiat?) lat temu zaczeto uzywac w butach
    do wspinaczki skalnej, bo sie kazalo, ze z takimi podeszwami duzo lepiej dzialaja na
    tarcie... obecnie chyba innych nie produkuja...

    BTW do pracy jezdze rowerem przez 3/4 roku, ale jak cos potrzebuje w trakcie szybko
    zalatwic, to biore Suzuki GSXR 1000... niby ma ~190KM, ale w miescie raczej nie ma
    szans na wykorzystanie ;) glowny(jedyny?) plus to mozliwosc omijania korkow
    ~20km/h...





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: