  • Data: 2015-01-21 21:33:53
    Temat: Re: Fotografia tylko dla fachowców?
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-01-21 19:21, XX YY wrote:
    > to tak jakby nauczyciel uczyl spiewu sam falszujac.

    Zła analogia.
    Poprawna: to tak, jakby trener głosu nie znał żadnej piosenki.
    No ale przecież on nie jest od śpiewania piosenek tylko od
    nauki wydawania dźwięków.

    Zdjęcia w książce nie są arcydziełami, ale - jak napisał poprzednik -
    spełniają swoją funkcję.

    > chcesz uczyc - pokaz najpierw sam czego chcesz nauczyc?

    Bez sensu. To jest myślenie zbliżone do żenującego "jak nie umiesz
    lepiej, to nie krytykuj".
    Artystą się albo jest albo nie. Ale fotografia to także zwykłe
    rzemiosło i ta książka ma za zadanie właśnie uczyć kanonu tego
    rzemiosła.

    Zresztą IMO nawet lepiej, że przykłady nie są atrakcyjne, bo to
    by tylko odwracało uwagę.

    > przytoczone w pdf zdjecia sa zwyczajnie paskudne , biorac juz nawet poprawke na
    jakosc wydruku.

    Rysunki/zdjęcia nagich kobiet w podręcznikach anatomii też generalnie
    nie powodują masowych erekcji wśród studentów, ale w zdobywaniu wiedzy
    to nie przeszkadza. Jak napisałem wyżej: wręcz może pomóc.

    pozdrawiam,
    PK