  • Data: 2014-03-13 12:07:58
    Temat: Re: Frame Relay po światłowodzie
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Jaskiniowiec wrote:

    > Dawno nie w temacie i może mylę pojęcia, aczkolwiek pamiętam jak
    > puszczało się testy z MTU 1500 i np. kilkubajtowe na iDSL 4Mb oraz na
    > Polpak 2Mb. DSL "zdychał" przy małych pakietach. Nie wiem, może było coś
    > źle skonfigurowane, aczkolwiek nie wydaje mi się.
    >
    > Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku wysycenia uploadu w DSL. Trzeba
    > było "rzeźbić" QOS, by ACK puszczać z najwyższym priorytetem i
    > jednocześnie cieszyć się z uploadu. Na FR aż takiego problemu nie było.
    > Fakt, w DSL upload wynosił wówczas tylko 512kb...

    Właśnie tak to wyglądało tej lokalizacji na DSLu. Tzn. DSL był (jeszcze
    jest, bo wciąż nie wyłączony) 2 Mbit/256 kbit (dwieście pięćdziesiąt
    sześć kilobitów, tak w 2014 roku). Jeśli jedna osoba wysyłała maila z
    załącznikiem, to połączenie z internetem dla całej reszty padało.
    Po włączeniu QoS sytuacja się unormowała i na tym DSLu wisiało
    jednocześnie w porywach do 25 osób, które coś tam klikały/mailowały.
    Oczywiście szybko nie było, ale nie siadało całe połączenie.
    Natomiast FR od Oranga/TP ma jednakową przepustowość down i up, więc
    trudniej go przytkać na up, nawet bez QoS.