  • 1. Data: 2014-03-06 22:08:32
    Temat: Frame Relay po światłowodzie
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Łącze Frame Relay po światłowodzie od Orange - cena 2200 zł/mies. netto.
    Przepustowość 10 Mbit down / 10 Mbit up.

    DSL Turbo dla firm od Orange - cena 119 zł/mies. netto. Przepustowość 80
    Mbit down / 10 Mbit up (tak, oczywiście wiem, że "do").

    Na czym polega wyższość FR nad DSL, że jest 18× droższy i razy wolniejszy?

  • 2. Data: 2014-03-07 07:48:40
    Temat: Re: Frame Relay po światłowodzie
    Od: K <...@...c>

    W dniu 06-03-2014 22:08, Poldek pisze:

> [...]
    > Mbit down / 10 Mbit up (tak, oczywiście wiem, że "do").
    >
    > Na czym polega wyższość FR nad DSL, że jest 18× droższy i razy wolniejszy?

    FR ma CIR i jest usluga z zapewne lepszym supportem niz VDSL. w FR
    dostaniesz wiecej adresow ip niz w VDSL. w VDSL straty pakietow sa
    wpisane w ta technologie.

  • 3. Data: 2014-03-07 12:01:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    K wrote:

    > FR ma CIR i jest usluga z zapewne lepszym supportem niz VDSL. w FR
    > dostaniesz wiecej adresow ip niz w VDSL. w VDSL straty pakietow sa
    > wpisane w ta technologie.

    Czyli jest sens to brać?

  • 4. Data: 2014-03-07 12:15:33
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 07.03.2014 07:48, K pisze:

    > FR ma CIR i jest usluga z zapewne lepszym supportem niz VDSL. w FR
    > dostaniesz wiecej adresow ip niz w VDSL. w VDSL straty pakietow sa
    > wpisane w ta technologie.

    Dodałbym, że wydajność pakietowa również jest nieporównywalna.

  • 5. Data: 2014-03-07 12:20:37
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 07.03.2014 12:01, Poldek pisze:

    > Czyli jest sens to brać?

    Wszystko zależy od zastosowań, potrzeb, dostępności i przynajmniej
    jeszcze kilku innych czynników.

    W wielkim skrócie: jeśli masz podobną alternatywę konkurencji, to
    odpowiedź brzmi - nie, nie warto przepłacać z durny port w &TP.

    Nic nie napisałeś, do czego i po co Ci łącze, a wróżbiarstwo to dzisiaj
    b. dochodowy biznes ;-)

  • 6. Data: 2014-03-07 12:48:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jaskiniowiec wrote:

> [...]
    > odpowiedź brzmi - nie, nie warto przepłacać z durny port w &TP.
    >
    > Nic nie napisałeś, do czego i po co Ci łącze, a wróżbiarstwo to dzisiaj

    Budynek biurowy, trochę na uboczu, ale w granicach miasta Warszawy.
    Docelowo ok. 40 stanowisk pracy z komputerami podłączonymi do internetu.
    Obecnie 15 stanowisk pracy podłączonych do internetu.
    Zastosowanie:
    1. Typowo biurowe - przelewy w banku, e-mail, w wolnym czasie pracownicy
    przeglądają allegro i youtube, robią zakupy w tesco online.
    2. Jest jeden mały serwer z którym łączy się kilka razy dziennie jeden w
    porywach do 3 na raz klientów i ściąga małe pliki z danymi.
    3. Połączenie kilku stanowisk pracy jako klientów serwera Citrix gdzieś
    daleko za zachodnią granicą PL i ciągła praca na tym Citrixie w
    godzinach biurowych (nawet maile piszą na tym Citrixie).

  • 7. Data: 2014-03-07 13:09:44
    Od: Pawel Mojski <p...@p...net>

    W dniu 2014-03-07 12:48, Poldek pisze:

> [...]
    > daleko za zachodnią granicą PL i ciągła praca na tym Citrixie w
    > godzinach biurowych (nawet maile piszą na tym Citrixie).

    40 stanowisk na vdsl? Good Luck :)
    Swoją drogą ten vdsl fajnie wygląda na ich stronie internetowej, w
    praktyce to jakiś horror.
    Mieliśmy podobny problem do Ciebie, budynek w którym były tylko kable
    analogowe od TP, firma ok 15 osób i bardzo potrzebny "normalny" internet.
    Po kontaktach z TP S.A. i złożenia zamówienia na bodajże 60mbitów
    przyjechał Pan i powiedział że więcej jak 10/2 to i tak nie będzie,
    wzięliśmy, działało to strasznie. Skończyło się na dociągnięciu
    światłowodu od ATM (sama transmisja - mamy u nich też kolokację).
    Generalnie: vdsl to jest technologia do domu, gdzie masz 3 komputery a
    jeden z nich ciągnie torrenta.
    Jeśli nie masz innej opcji niż tpsa/orange to weź frame-relay. Ale
    zobacz jakie światła masz w budynku (jeśli masz), może jakiś inny
    dostawca wyjdzie taniej.

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 8. Data: 2014-03-07 14:28:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Pawel Mojski wrote:

> [...]
    > Jeśli nie masz innej opcji niż tpsa/orange to weź frame-relay. Ale
    > zobacz jakie światła masz w budynku (jeśli masz), może jakiś inny

    Przewód światłowodowy jest podciągnięty przez Oranga już dawno temu. Do
    tej pory nie włączony ponieważ budynek był mało używany. Ostatnio w
    budynku zaczęło się toczyć bardziej regularne życie. Jeżeli przewód jest
    położony przez Orange (wykopali rów itp.) to raczej nie dadzą komu
    innemu świadczyć na nim usługi, albo opłata za skorzystanie z kabla
    będzie taka, że wyjdzie na to samo. A może nie.
    W każdym razie wychodzi na to, że jednak FR lepsze niż vdls, to już
    przynajmniej jakieś usprawiedliwienie dla kosmicznej ceny.

  • 9. Data: 2014-03-08 15:35:05
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 06 Mar 2014 22:08:32 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > Mbit down / 10 Mbit up (tak, oczywiście wiem, że "do").
    >
    > Na czym polega wyższość FR nad DSL, że jest 18× droższy i razy wolniejszy?

    Nie wiem na ile to prawda (może ktoś potwierdzi?), ale ostatnio technik
    TP będący na miejscu instalacji stwierdził, że nie ma póki co możliwości
    instalacji VDSL ze stałym adresem IP, a tam gdzie ktoś chce mieć stały
    IP, to pod tą samą nazwą usługi (80/10) dają ADSL. Nawet modem dają ten
    sam, aby łatwo nie można było stwierdzić czy działa ADSL czy VDSL.
    Tylko prędkość nie ta :(.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 10. Data: 2014-03-08 16:09:59
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 08.03.2014 15:35, Sylwester Zarębski pisze:
    /.../
> [...]
    > IP, to pod tą samą nazwą usługi (80/10) dają ADSL. Nawet modem dają ten
    > sam, aby łatwo nie można było stwierdzić czy działa ADSL czy VDSL.

    Ściema, jeżeli mówimy o Neostradzie.
    W wypadku usługi DSL może tak być, trzeba popatrzeć na promocję.